تکنیک Miracle Morning
زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

چگونه صبح معجزه (Miracle Morning) می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند.(قبل از 8 صبح)

بعضی از افراد دوست دارند هنگام تماشای طلوع آفتاب زود بیدار شوند و قهوه بنوشند (این من هستم). دیگران در همان ساعات اولیه صبح بهترین خواب را می‌گذرانند. صرف نظر از این‌که ساعت صبح از نظر شما چیست، آن‌چه در هنگام بیدار شدن انجام می دهید برای داشتن یک روز موفق بسیار مهم است.

یک روز موفق چیزی نیست که به طرز مرموزی اتفاق بیفتد. این نتیجه انتخاب‌هایی است که انجام می‌دهید. انتخاب‌های هوشمند منجر به نتایج موفقیت‎آمیز می‌شود. نویسنده و مربی موفقیت، هال الرود، در کتاب خود، صبح معجزه می‌گوید:

“ما هر روز از خواب بیدار می‌شویم و با همان چالش جهانی روبرو می‌شویم تا بر متوسطی غلبه کنیم و در حد توان بالقوه خود زندگی کنیم.”

نویسنده ادعا می‌کند که ما با تعمق در مورد چگونگی استفاده از وقت خود به ویژه در صبح، به تمام توانایی های خود می‌رسیم. این کتاب وعده های جسورانه ای برای کمک به فرد در انجام کارهای بیشتر، کاهش استرس و زندگی سالم و شادتر می‌دهد. این پیامی است که در میان افرادی که احساس ضعف و بی ثمر بودن می‌کنند، بسیار متناسب است.

چگونه کار می کند؟

مفهوم ساده است. هر روز صبح یک ساعت را که به رشد شخصی اختصاص دارد مسدود کنید. بر اساس این پیش فرض، الرود روال صبح معجزه را ایجاد کرد – مجموعه ای از شش تمرین که در یک برنامه روزانه صبح‌گاهی ترکیب می‌شوند. هر یک از عادت های مرتبط با Miracle Morning به تنهایی مفید هستند. با این حال، با هم ترکیب شده و هر روز صبح تمرین می‌شوند، آن‌ها قدرت تحول در زندگی شما را دارند.

برنامه Miracle Morning برای کمک به شما در جهت درک کامل پتانسیل خود ایجاد شده است. وقتی تمرین روزانه شما با عمیق ترین اعتقادات و بالاترین اولویت ها مطابقت داشته باشد، منجر به یک تحول قدرتمند می‌شود. همانطور که از نامش پیداست، احساس معجزه می‌کنید.سیستم سازی

چرا کار می کند؟

صبح معجزه بر سه ضرورت بنا شده است. این‌ها باورهای بنیادی هستند که برنامه را تقویت می‌کنند. شش عمل صبح معجزه به این سوال پاسخ می دهد “چگونه کار می کند؟” سه ضرورت به این سوالات پاسخ  می دهند ، “چرا کار می کند؟” این باورها انگیزه اعمال است.

خودتان را باور کنید شما شایسته و قادر به ایجاد یک زندگی خارق العاده و موفق هستید.

بر رشد شخصی تمرکز کنید. شما باید هر روز وقت خود را به تبدیل شدن به شخصی که برای زندگی در زندگی دلخواه خود نیاز دارید اختصاص دهید.

موفقیت از صبح آغاز می‌شود. صبح های موفق به روزهای موفقی منجر می شوند. که در نهایت منجر به یک زندگی موفق می‌شود.

روتین چیزی است که مرتباً تکرار می‌کنید. اگر هر شب قبل از خواب دندان های خود را مسواک می‌زنید، این یک کار عادی است. اگر هر روز یک فنجان قهوه بنوشید، این یک کار عادی است. بعضی اوقات روتین‌ها معمولاً مجموعه‌ای از اعمالی است که شما آن‌ها را به عنوان یک تشریفات دنبال می‌کنید. این روتین‌ها / آیین ها هر روز در زندگی ما نهفته است. بعضی اوقات حتی بدون این‌که خود ما متوجه آن شویم اتفاق می افتند. از خود بپرسید ، “چه اقداماتی هر روز انجام می دهم؟” پاسخ شما روتین‌های موجود شما را نشان می دهد. Miracle Morning قدرت روزمره را گرفته و آن را به سمت آینده مورد نظر شما متمرکز می‌کند. روال خود را برای یک صبح موفق بهینه کنید و روز را برنده باشید.

مطالعه موردی: مایکل فلپس

مایکل فلپس با 28 مدال با شکوه ترین ورزشکار تاریخ بازی‌های المپیک است. وی همچنین دارای 23 مدال طلای المپیک با 23 رکورد است. لیست موفقیت های وی شامل بسیاری از رکوردهای جهانی گسترده است. یکی از فاکتورهای مهم موفقیت او، برنامه روزمره او بود. فلپس در کتاب، زیر سطح: داستان من، توضیح می‌دهد:

من روتین خود را با دقت دنبال کردم: من یک صبحانه سبک جو دوسر خوردم، دقیقاً دو ساعت قبل از مسابقه نیم ساعت دراز کشیدم، 35 دقیقه تمرین و شنای سبک انجام دادم، تا نیم ساعت قبل از مسابقه آرام شدم، لباس مسابقه را پوشیدم، ده دقیقه قبل شنای سبک انجام دادم.

روتین متمایز از رقابت نیست. بخشی از آن است. برنده شدن در مسابقه زمانی آغاز نشد که او پا به بلوک گذاشت. این کار با مراسم قبل از مسابقه او آغاز شد.

کارهای روزمره ما بخشی از پیشرفت شخصی ماست. Miracle Morning از طریق یک مفهوم معروف به انباشت عادت از قدرت معمول استفاده می‌کند. دانش بسیاری برای حمایت از آن وجود دارد، اما ایده این است که شما رفتارهایی را ترکیب می‌کنید که دوست دارید تکرار کنید (عادت ها). یک عادت می‌تواند باعث تحریک دیگری شود و هر یک دیگری را تقویت می‌کند. با گذشت زمان می‌تواند تأثیرات مثبت چشم‌گیری داشته باشد.

شش تمرین صبح معجزه

بیایید نگاهی دقیق به برنامه Miracle Morning بیندازیم. الرود از اختصار S.A.V.E.R.S. Life استفاده می‌کند. این شش عادت عبارتند از:

  • سکوت(مدیتیشن)
  • تاییدیه‌ها
  • تجسم
  • ورزش
  • خواندن
  • نوشتن (نوشتن ایده‌ها، روزمرگی و …)

مدیتیشن

ایده نشستن در سکوت ممکن است در ابتدا مفید به نظر نرسد. با این حال، در نظر بگیرید که چگونه به راحتی فناوری این نسل را تغییر داده است. بسیاری از افراد هر روز شروع به تماشای تلفن های خود می‌کنند. ایمیل و شبکه های اجتماعی می‌توانند صبح شما را بدون رعایت اهداف یا اولویت های شما برنامه ریزی کند. در واقع، ورودی زیاد ممکن است باعث شود شما روز خود را با استرس شروع کرده و بر خلاف بهره‌وری خود کار کنید.

در مقابل، چند دقیقه نشستن در سکوت می‌تواند به آرامش ذهن و کاهش استرس کمک کند. برای کسانی که مراقبه می‌کنند ، منابع بسیار خوبی در دسترس است. دو برنامه بسیار محبوب Headspace و Calm هستند. من هر دو را امتحان کرده‌ام و هر دو گزینه عالی هستند. برای مبتدیان برنامه Breathing یا Unwind را پیشنهاد می‌کنم.

تاییدیه‌ها

طبق مقاله‌ای که توسط روانشناسی مثبت منتشر شده است، تصدیقات عبارت‌ها یا جملات مثبتی هستند که برای به چالش کشیدن افکار منفی یا غیرمفید به کار می‌روند. علمی که از تأییدهای مثبت پشتیبانی می‌کند مبتنی بر نظریه روانشناختی کاملاً پذیرفته شده و تثبیت شده است.

یک فکر منفی معمولاً مبتنی بر یک باور محدود کننده است. به عنوان مثال، اگر شما اعتقاد دارید، “من هرگز نمی‌توانم آن هدف بزرگ را محقق کنم”، بنابراین اعتقاد شما همان چیزی است که بر افکار و رفتار شما تأثیر می‌گذارد. تصدیق مثبت چیزی است که مبتنی بر واقعیت‌ها و حقیقت است. این راهی برای مقابله با اعتقاد محدودکننده و جایگزینی آن است. وقتی یک باور محدود کننده در معرض دید قرار گرفت، می‌توان آن را تغییر داد. با گذشت زمان تایید مثبت شما را قادر می‌سازد تا بر محدودیت‌ها غلبه کنید.

یک نمونه عالی از چگونگی این کار، کاریکاتوریست بسیار موفق ، اسکات آدامز است. اسکات خالق کمیک استریپ Dilbert است. وی در کتاب خود”چگونه تقریباً در همه چیز شکست بخوریم و هنوز بزرگ برنده شویم” نوشت:

“من مقداری وسایل هنری خریداری کردم، هر روز صبح قبل از کار نقاشی تمرین می‌کردم و پانزده بار در روز تأیید خود را می نوشتم: “من، اسکات آدامز، یک کارتونیست معروف خواهم بود.”

اسکات از قدرت تصدیقات استفاده کرد تا زندگی خود را در جهت آینده مورد نظر خود حرکت دهد.

تجسم

تجسم استفاده از تخیل شما برای ایجاد یک تصویر ذهنی برای چیزی است که می‌خواهید در زندگی شما اتفاق بیافتد. شما می‌توانید تصور کنید که همه کارها را برای یک روز به پایان برسانید، در شغل خود ارتقا پیدا کنید یا اهداف بزرگ زندگی خود را انجام دهید. تجسم نوعی تکنیک است که به شما امکان می‌دهد برای داشتن بهترین زندگی خود انگیزه ایجاد کرده و اعتماد به نفس ایجاد کنید.

شناگر برنده مدال طلای المپیک، میسی فرانکلین می گوید: “وقتی به آنجا می‌آیم(بر روی سکو)، من میلیون‌ها بار اتفاقاتی را که قرار است رخ دهد را به تصویر کشیده ام، بنابراین مجبور نیستم در مورد آن فکر کنم.” جی ز برنده جایزه گرمی موسیقی، چیزی شبیه به این گفت: “من حتی نمی‌توانستم به این فکر کنم که بخواهم چیز دیگری باشم. اجازه نمی‌دهم زندگی دیگری را تجسم کنم. “

ورزش

تحقیقات انجام شده توسط دانشکده پزشکی هاروارد نشان می‌دهد که ورزش منظم باعث بهبود مهارت‌های تفکری می‌شود. در واقع مغز را تغییر می‌دهد. ورزش انجام شده در صبح همچنین می‌تواند سطح انرژی شما را در طول روز افزایش دهد. مزایای ذکر شده بسیار زیاد است، اما این چیزی است که باید بخشی از برنامه صبحانه معجزه آسای همه باشد.

نترس برای بهره مندی از این کار، لازم نیست قبل از صبحانه یک نیمه ماراتن اجرا کنید. پیاده روی، حرکات کششی، یوگا یا ورزش های ساده با وزن بدن می‌تواند این کار را انجام دهد. قبل از اینکه روز خود را شروع کنید، قلب را پمپاژ کرده و خون جریان می‌یابد.

خواندن

مقاله منتشر شده توسط Healthline در مورد فواید مطالعه می‌گوید: “خواندن کتاب هم برای سلامت جسمی و روحی شما مفید است و هم می‌تواند مادام العمر باشد.” این به معنای واقعی کلمه مغز شما را تقویت می‌کند. الرود روتین 10 صفحه در روز را توصیه می‌کند. اگر حساب کنید، تقریباً 18 کتاب دویست صفحه ای در سال خوانده می‌شود. اگر کتاب های خودیاری را انتخاب کنید، سرمایه بزرگی در رشد شخصی خود خواهید داشت.

نوشتن

این کار را می‌توان با قلم و کاغذ یا با برخی از قالب‌های دیجیتالی روی تلفن یا رایانه انجام داد. صرف نظر از رسانه‌ای که انتخاب می‌کنید، نوشتن افکار خود فواید بی شماری دارد. میزان شفافیت زیادی وجود دارد که از بیان افکار خود با کلمات ناشی می‌شود. این یک فرآیند کشف خود و رشد شخصی است. نوشته مکانی برای رویا، ایجاد، برنامه ریزی، ضبط و به خاطر سپردن است. در هر نوع روند بررسی بسیار ارزشمند می‌شود.

در اینجا مثالی از کارهای معمول Miracle Morning وجود دارد.

سکوت/مدیتیشن (5 دقیقه)

تأییدیه ها (5 دقیقه)

تجسم (5 دقیقه)

نوشتن (5 دقیقه)

خواندن (20 دقیقه)

ورزش (20 دقیقه)

Miracle Morning به گونه ای طراحی شده است که 100٪ قابل تنظیم است. نسخه مناسب برای شما نسخه ای است که متناسب با سبک زندگی شما باشد و به شما کمک کند اهداف خود را به انجام برسانید. می‌توانید ترتیب را دوباره مرتب کنید ، مدت زمان را کم یا زیاد کنید، اضافه یا حذف کنید. هدف یافتن روال و ریتمی است که در این فصل از زندگی برای شما مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره پیام دهید.