تدوین استراتژی و برنامه ریزی استراتژیک
تدوین استراتژی و برنامه ریزی استراتژیک چیست؟

در چشم‌انداز کسب‌وکار رقابتی امروز، کسب‌وکارهای کوچک برای پیشرفت باید استراتژیک باشند. یک استراتژی خوب طراحی شده، نقشۀ راه کسب و کار شما را فراهم می کند و تصمیمات و اقدامات شما را به سمت دستیابی به اهدافتان هدایت می کند.

توسعۀ یک استراتژی فقط در مورد تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت نیست بلکه در مورد درک بازار شما، مشتریان و نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد شما است. با در نظر گرفتن دقیق این عوامل، می توانید برنامه ای ایجاد کنید که کسب و کار شما را برای موفقیت در موقعیت قرار دهد.

چرا تدوین استراتژی و برنامه ریزی استراتژیک؟

بیانیه ماموریت

بیانی واضح از هدف و ارزش های شرکت.

بیانیه چشم انداز

بیانی واضح از هدف و ارزش های شرکت.

شناسایی ارزش های اصلی

باورها و اصول اساسی که اقدامات شرکت را هدایت می کند.

تحلیل بازار هدف و مشتری

شناسایی و تحلیل دقیق بازار هدف و مخاطبین محصولات و خدمات کسب و کار و گروه های مختلف مشتریان کسب و کار شما را شناسایی شده و استراتژی مطلوب مد نظر بر اساس آن تنظیم میشود.

ارزش پیشنهادی

شناسایی و تحلیل مزایا یا راه حل های منحصر به فردی که کسب و کارتان به مشتریان ارائه می دهد.

مدل کسب و کار

یک مدل کسب و کار توصیف می کند که چگونه یک کسب و کار ارزش ایجاد می کند، ارائه می کند و به دست می آورد. عناصر کلیدی کسب و کار را مشخص می کند که عیارت است از ارزش پیشنهادی، بخش بندی مشتری، کانال‌ها، روابط با مشتری، جریان های درآمد، منابع کلیدی، فعالیت های کلیدی، ساختار هزینه و ...

اهداف کلان و میانی

شناسایی و تدوین اهداف کلان (Goal) و میانی (Objective)

تخصیص منابع به اهداف

بودجه، پرسنل و زمان لازم برای هر کدام از اقدامات استراتژیک، هدف کلان و میانی

ارزیابی ریسک

شناسایی ریسک بالقوه کسب و کار و برنامه های مدیریت ریسک

تحلیل رقبا

ارزیابی فضای رقابتی و تحلیل دقیق رقبا

ارزیابی مستمر

بررسی و کنترل منظم استراتژی‌ها و اهداف تدوین شده تا مدت مشخص توسط تیم منتورینگ آکادمی سیستم سازی و اعمال بهبودهای لازم در صورت نیاز

تحلیلSWOT

ارزیابی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای کسب و کار.

تمایزهای آکادمی سیستم سازی در ارایه این خدمت

استاندارد جهانی و حرفه‌ای

در آکادمی سیستم سازی سعی می کنیم براساس بهین روش های جهانی تدوین استراتژی، برنامه ریزی استراتژیک و اجرا و پیاده سازی استراتژی، گام برداریم.

رویکردی که ما به کسب و کار های کوچک ارائه می دهیم عملیاتی و مبتنی بر تحقق اهداف کلان و میانی کسب و کار فوق است.

هدف ما این است که صرفاً مجموعه ای از مستندات را برای کسب و کار فوق، تهیه نکنیم، بلکه استراتژی ها را پیاده سازی کرده، سازمان را منتور و کوچ نماییم تا بتوانند به اهداف کلان و میانی خود دست پیدا کنند.

 

نرم افزار تخصصی و حرفه‌ای

در آکادمی سیستم سازی سعی می کنیم برای مستند سازی ساده تر کسب و کار، از نرم افزارهای تدوین، پیاده سازی و تحقق استراتژی استفاده نماییم.

این نرم افزارها قابلیت اتصال به دیگر نرم افزارهای داخلی سازمان از جمله نرم افزارهای منابع انسانی، ارزیابی عملکرد، مالی و BPM سازمان را خواهند داشت.

 

تجربه بالای تیم در تدوین استراتژی های کسب و کارها

در طول سال های گذشته، به کسب و کارهای زیادی، مشاورۀ تدوین و پیاده سازی استراتژی ارایه داده ایم. برای این سازمان ها، حدود 40 مدل کسب و کار، حدود 50 برنامه کسب و کار و تعداد زیادی بیزنس کیس طراحی و تدوین نموده ایم.

اینک این تجربه، ما را قادر می سازد که بتوانیم دیگر کسب و کارهای کوچک و نوپا را از صنایع مختلف، راهنمایی و راهبری نماییم.

مراحل اجرایی پروژه

برگزاری جلسه با مدیر یا مدیران ارشد کسب و کار

شناسایی شرکا، ذینفعان و سهامداران

تحلیل شریط فعلی و مطلوب کسب و کار و تحلیل مستندات جاری

تدوین مدل کسب و کار

تدوین استراتژی، اهداف کلان و میانی، سند چشم انداز و ماموریت

ایجاد یک دفتر ساده برای تحقق استراتژی تحت عنوان دفتر مدیریت پروژه (PMO)

منتورینگ پیاده سازی استراتژی در کسب و کار مربوطه

تحویل نهایی اسناد استراتژی

دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر