سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سیستم سازی کسب و کار
Rate this post

چرا به کارمندان مزایا بدهیم؟

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب ‌وکار داشتن کارمندان راضی است. شما به عنوان مدیر باید برای افزایش بهره‌وری به اندازه کافی به آنها انگیزه دهید. درحالی‌که روش‌های مختلفی برای تحقق این هدف وجود دارد، اما ارائه مزایایی بیشتر از مزایای مشخص و قانونی، می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

بسیاری از صاحبان کسب ‌وکارهای کوچک به اشتباه تصور می‌کنند برای اعطای مزایا به پرسنل هزینه‌ای نباید انجام شود. اما بهتر است بدانید در نظر نگرفتن مزایا ممکن است، تنها ممکن است در کوتاه‌مدت منجر به افزایش سود شما شود، اما این نگرش صرفه‌جویانه می‌تواند در نهایت احتمال کسب‌ وکار شما را برای شکوفایی و موفقیت بلندمدت کاهش دهد.

ری سیلوراستین، موسس شبکه مشاوره کسب ‌وکار PRO، می‌گوید: «کارفرمایان خوب می‌دانند چه مزایایی را باید برای کارمندان نظر گرفت.» همچنین جولاینبری، معاون موسسه مشاوره منابع انسانی Aon  می‌گوید: «اگر مزایایی را که برای کارمندان ارزش دارد برای‌شان در نظر بگیرید، آنها بانگیزه‌تر و خشنودتر خواهند بود در نتیجه کمتر به مرخصی می‌روند و تعهد و چسبندگی بیشتری به اهداف شرکت پیدا خواهند کرد.»

3 دلیل برای دادن مزایا به کارمندان

مهم‌ترین دلایلی که باید به کارمندان مزایایی بیشتر از مزایای قانونی اهداء کرد، عبارتند است از:

  1. پایه‌ریزی رشد کسب و کار

استخدام کارمندان شایسته، حرفه‌ای و منحصربه‌فرد به شما کمک می‌کند مبنایی قوی برای کسب ‌و کارتان ایجاد کنید. حفظ چنین کارمندانی باعث می‌شود تاثیرات ملموسی را حس کنید که کسب‌ و کار شما را از دیگران متمایز ‌کند و یکی از راه‌های حفظ این کارمندان اعطای مزایای بیشتر به آنها است.

تحقیق موسسه مک‌کینزی ثابت کرده، جذب و حفظ استعدادها مهم‌ترین دلیل اعطای مزایا در شرکت‌ها بوده است. همچنین اعطای مزایا نشان می‌دهد شما آنقدر به ثبات شرکت‌تان اعتقاد دارید که بر نیروهای آن سرمایه‌گذاری می‌کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ویدئوی 07 توسعه مدیریت سرمایه انسانی را مشاهده بفرمایید.

  1. به حداقل رسانی نرخ خروج و جابه‌جایی

وقتی شرکتی به طور مستمر شاهد جابجایی و خروج کارمندان خود است و دائم در حال استخدام کارمندان جدید است، برای توسعه و رشد پایدار با مشکل مواجه می‌شود. در این شرایط، تشکیل تیمی از متخصصان دشوار است و شرکت با کمبود استعدادها مواجه می‌شود.

ارائه مزایای مختلف به کارمندان می‌تواند دلیل خوبی برای حفظ آنها در بلندمدت باشد. این کار نشان می‌دهد به منافع کارمندان‌تان و بهبود زندگی آن‌ها فکر می‌کنید و برای عملکرد آنها ارزش قائل هستید. در نتیجه می‌توانید تیمی از کارمندان حرفه‌ای تشکیل دهید که سال‌ها در شرکت کار و به ارتقای آن کمک کنند.

  1. افزایش وفاداری

دیگر مزیت اعطای مزایا به کارمندان افزایش روحیه مثبت در آنهاست. وقتی نیازهای نیروی کار خود را بدانید و به آن توجه کنید، آنها وفاداری و تعلق خاطر بیشتری خواهند داشت و در کار خود جدی‌تر خواهند بود. هیچ چیز سریع‌تر از نارضایتی و روحیه پایین نمی‌تواند بهره‌وری را کاهش دهد. اما تخصیص مزایای کافی و مناسب منجر می‌شود کارمندان شادتری داشته باشید.

 از چه مزایایی استفاده کنیم؟

بیمه درمانی و بازنشستگی اولین و ضروری‌ترین مزایای قانونی است که شامل حال کارمندان می‌شود. اما بسیاری از کارمندان خواهان مزایای دیگری هستند که در صورت فراهم نشدن، از کار خود دلسرد می‌شوند. به جز مزایای قانونی و الزامی، بسیاری از شرکت‌ها مزایایی مانند اهداء کارت‌های هدیه، پوشاک، تنقلات، بسته‌های حمایتی خانوار، مرخصی‌های یک یا دو هفته‌ای با حقوق و … را برای کارمندان خود در نظر می‌گیرند.

حتماً به  متناسب‌سازی توجه کنید.

وقتی می‌خواهید به گزینه‌های مختلف مزایا برای کارکنان شرکت‌تان فکر کنید، به یاد داشته باشید که نباید به شکل یک بسته مزایا باشد، بلکه باید آن‌ها در چند بعد مثلا مالی، سلامت فیزکی، توجه به خانواده و ابعاد دیگر در نظرگرفت. به‌منظور تصمیم‌گیری در مورد اینکه شرکت شما چه مزایایی را باید به کارمندان ارائه کند، ابتدا باید بدانید آنها دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارند.

همچنین در نظر بگیرید که تنوع نیروی کار امروز بسیار زیاد است و این تنوع فقط در جنسیت و قومیت نیست، بلکه سن را هم دربرمی‌گیرد، به طوری که ممکن است در یک شرکت دامنه سنی کارمندان بسیرا بالا و پایین و از 18 تا 70 سال باشد یا گرایش به استفاده از تکنولوژی‌های جدید، توازن بین کار و زندگی و تعاملات اجتماعی، تفاوت بین نسل‌ها و پارمترهای دیگری که در این زنجیره باید به آ‌ن‌ها توجه شود.

از آنجایی که کارمندان در گروه‌های و سنین مختلف، دیدگاه‌ها و نیازهای منحصربه‌فردی دارند، کسب‌وکارهای کوچک بهتر است، بسته‌های مختلفی را برای مزایایی طراحی کنند که راهکارهای هدفمند را در نظر گرفته باشند و همچنین هزینه-فایده برای آنها لحلظ شده باشد.

سطوح مختلف زندگی کارمندان‌تان را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید مزایایی انتخاب کرده‌اید با نیازهای فردی آنها تناسب دارد. پس سطوح مختلف زندگی آنها را با ارائه طرح‌هایی برای فرد، خانواده و غیره در نظر بگیرید. متناسب‌سازی مزایا بر سلامت محیط کار و در نتیجه افزایش بهره‌وری نیروی کار اثر مثبت  خواهد اشت.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره پیام دهید.