سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کارافرین شدن
زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

در ارتباط با جذابیت کارآفرین شدن باید گفت در پشت هر شرکت تجاری و خصوصی، از هر اندازه و دامنه‎ای که باشد، یک کارآفرین حضور دارد. آنها همه جا هستند؛ از فروشگاه‎های کوچک مواد غذایی گرفته تا استارت آپ‎های دیجیتالی. مک دونالد و فیس بوک توسط یک کارآفرین ساخته شده‎اند. کوکاکولا توسط یک کارآفرین راه اندازی گردید. هر شرکت معروفی را که نام ببرید، یک کارآفرین در پشت آن بوده است.

اما در ازای هر کارآفرینی که موفق می‎شود، کارآفرینان بسیاری نیز وجود دارند که شکست می‎خورند. نظرسنجی گالوپ نشان داده است که عمر 50٪ مشاغل از پنج سال عبور نمی‎کند. طبق گزارش مجله  Fortune Magazine، از هر ده استارت آپ، 9 تای آنها سرانجام شکست خواهند خورد. این اعداد ممکن است ناامید کننده به نظر برسند، اما این بدان معنا نیست که شما نباید به فکر کارآفرین شدن در حرفه خود باشید.

 با اشتیاق واقعی، سخت کوشی، ایده‎ای عالی و تبحر در یادگیری، هر کسی می‎تواند یک کسب و کار ایجاد کند و به موفقیت دست یابد. قبل از کارآفرین شدن، باید بدانید که یک کارآفرین چیست، چه چیزی نیست و چه کاری برای آن لازم است. همچنین باید آموزش های مورد نیاز، از جمله مدارک کارآفرینی، و همچنین دامهایی که بر سر راه کارآفرین شدن وجود دارد را بشناسید.

کارآفرین به عنوان کسی تعریف می‎شود که با هدف سود مالی ریسک می‎کند. بدیهی است که کسب درآمد تنها انگیزه کارآفرینان نیست، اما ریسک پذیری، معمولاً به صورت سرمایه گذاری های مالی، موضوع اساسی همه کارآفرینان است.

کارآفرینان همچنین به فکر ایجاد کسب و کاری هستند که ماندگار باشد. یکی از عوامل تعیین کننده برای کارآفرین شدن، برداشتن اقدامات لازم برای ایجاد مشاغلی است که در صورت مدیریت صحیح، درآمد خود را حتی در حالیکه کار نمی‎کنید، ادامه دهند. به عنوان مثال، صاحب یک کافه، حتی اگر در حال رساندن بچه ها به مدرسه باشد تا وقتی که کافه باز است، درآمد کسب خواهد کرد.

چگونه کارآفرین شویم

اما برای کارآفرین شدن چه کاری می‎توانید انجام دهید؟ مراحل آن چیست؟ به دلیل انواع مختلف کارآفرینی، راه های مختلفی نیز وجود دارد که می‎توانید طی کنید. به عنوان مثال، مالک یک شرکت پستی دقیقاً همان مسیر یک دکوراتور داخلی را طی نمی‎کند. اما مراحل مشابهی وجود دارد که همه باید آنها را طی کنند. به طور کلی، مراحلی که می‎بایست برای تبدیل شدن به یک کارآفرین بر‎دارید عبارتند از:

مرحله 1: صنعت یا جایگاه خود را پیدا کنید.

مرحله 2: درباره بازار خود تحقیق کنید.

مرحله 3: خود را آموزش دهید.

مرحله 4: کسب و کار خود را به آرامی‎بسازید.

مرحله 1: صنعت یا جایگاه خود را پیدا کنید

اولین و بارزترین مرحله برای کارآفرین شدن، یافتن جایگاه خاص خودتان است. بسیاری از افراد می‎خواهند کارآفرین شوند، اما نمی‎دانند به چه صنعتی مشغول شوند. بیشتر اوقات، جایگاه شما چیزی است که سالها در آن زمینه کار کرده اید. اگر در یک شرکت ساختمانی محلی نجار بوده‎اید، جایگاه شما می‎تواند بازسازی و مرمت خانه باشد. اگر سالها در رستوران کار کرده اید، احتمالاً درک خوبی از نحوه اداره یک تجارت غذایی دارید. تجربه فعلی شما مکانی عالی برای شروع جستجوی جایگاه خودتان است. اگر عاشق جایگاه خود باشید نیز کمک بزرگی است. برای داشتن سالها موفقیت، باید کاری را انجام ‎دهید که دوست داشته باشید. پول به تنهایی به اندازه کافی محرک نخواهد بود که بتوانید هفته ای شصت تا هفتاد ساعت کار کنید. برای داشتن انگیزه به چیزی بیش از پول یعنی به یک هدف نیاز خواهید داشت.

مرحله 2: درباره بازار خود تحقیق کنید.

همچنین می‎بایست در مورد بازار موجود تحقیق کرده و زمینه و میزان تقاضا را تجزیه و تحلیل کنید. شاید می‎خواهید یک رستوران غذاخوری ایتالیایی خوب در زادگاه خود افتتاح کنید. آیا سایر رستوران‎ها موفق هستند؟ آیا رستوران خوب دیگری در منطقه شما دایر است؟ آیا مشتریان محلی غذاهای ایتالیایی را دوست دارند؟ یافتن پاسخ این سوالات و موارد دیگر برای کارآفرین شدن و موفقیت طولانی مدت در آن ضروری است.

 مرحله 3: خود را آموزش دهید.

در فرهنگ عامه یک افسانه مشترک وجود دارد که کارآفرینان موفق و خودساخته هرگز از دانشگاه فارغ التحصیل نمی‎شوند. با این حال، آمار و ارقام از این فرضیه پشتیبانی نمی‎کنند. طبق نظر تیمی ‎‎از محققان جنوب کالیفرنیا، بیش از 95٪ از کارآفرینان با رشد بالا حداقل دارای مدرک لیسانس هستند.

آموزش یک کارآفرین

سه نوع آموزش وجود دارد که باید برای کارآفرین شدن در نظر بگیرید. اگرچه این موارد ضروری نیستند، اما مطمئناً به شانس موفقیت شما در طولانی مدت کمک می‎کنند.

  • آموزش در صنعت موردنظر: اولین نوع آموزشی که باید در نظر گرفته شود، چیزی است که مستقیماً با رشته شما مرتبط باشد. اگر به دنبال افتتاح یک فروشگاه خودرو هستید، بدیهی است که به برخی از آموزش‎ها و گواهینامه‎های مربوط به تعمیر خودرو نیاز خواهید داشت. اگر می‎خواهید یک رستوران راه اندازی کنید، آموزش خدمات غذایی مفید خواهد بود.
  • گواهی کارآفرینی: بسیاری از کارآفرینان اگر میزان تحصیلاتشان پایین باشد، احتمالا گواهی یا مدرک کارآفرینی را در نظر می‎گیرند.
  • تحصیلات مرتبط با تجارت و امور مالی: هر کارآفرینی، از صاحبان کافه های کنار جاده گرفته تا استارتاپ های جهانی، باید در مدیریت، امور مالی، مالیات و سایر موضوعات مرتبط با تجارت تبحر داشته باشند.برای کارآفرین شدن لزوماً به مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد احتیاج ندارید، اما یک پایه آموزشی در زمینه کسب و کار مطمئناً کمکتان خواهد کرد.آموزش کارآفرینی می‎تواند به معنای مدرک کارآفرینی واقعی یا تحصیلات ‎عمومی‎ در زمینه کسب و کار باشد .

مرحله 4: کسب و کار خود را به آرامی گسترش دهید

بسیاری از کارآفرینان مشتاق فکر می‎کنند که رشد سریع نشانه موفق بودن کسب و کار است. با این حال، بیشتر کسب و کارها به آهستگی، طی سالها و حتی دهه ها ایجاد می‎شوند. گسترش دادن آهسته کسب و کار ‎به شما امکان می‎دهد که قبل از شروع شتابزده، موارد لازم را یاد گرفته و خود را تطبیق دهید. برخورد با موقعیت های جدید، آموزش کارآفرینی در حین کار را ارائه می‎دهد که آن را از هیچ مدرک رسمی ‎دریافت نخواهید کرد. در بسیاری از موارد، کارآفرینان ضمن ایجاد کسب و کار خود در اوقات فراغت، مشاغل روزمرشان را نیز حفظ خواهند کرد.

 نکاتی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

  • کارآفرینان برای حفظ شغل خود نیاز به ابزارها، مهارت ها و ویژگی های بسیاری دارند و یکی از مهمترین کارهایی که می‎توانند انجام دهند حفظ روحیه مثبت است. این به معنای خوش باوری در مورد موفقیت در کسب و کار نیست؛ بلکه به معنای حفظ نگرش و افکار مثبت حتی در مواقع سخت است. وقتی مشکلی پیش می‎آید، یک فرد منفی در مورد شکست‎های احتمالی فکر می‎کند و ممکن است کار را کنار بگذارد، در حالیکه ذهن مثبت روی چگونگی رفع مشکل تمرکز می‎کند.
  • یک کارآفرین خوب هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای روی یادگیری و رشد متمرکز خواهد بود. یعنی برای کارآفرین شدن، دریافت آخرین گواهینامه ها در صورت لزوم، شرکت در کلاس‎هایی برای ارتقا مهارت های ارتباطی یا دریافت اشتراک نشریات صنعتی که اطلاعات حیاتی برای تصمیم گیری های آینده فراهم می‎کنند، مهم است.
  • همچنین بهتر است کارآفرینان امور مالی و شخصی را جدا از هم نگه ‎دارند. به منظور بودجه بندی مناسب، توصیه می‎شود که کارآفرینان حساب بانکی جداگانه‎ای برای پول متعلق به کسب و کار و دارایی شخصی خود داشته باشند. این امر ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، اما می‎تواند بر نحوه کار و هزینه شما تأثیر بگذارد.
  • استراتژی مهم دیگر ایجاد شبکه پشتیبانی، چه احساسی و چه مرتبط با کسب و کار است. کارآفرینان نگرانی های زیادی دارند و برداشتن برخی از این وظایف از دوش آنها می‎تواند کمک کند تا روی کار خود تمرکز کنند. بسیاری از کارآفرینان یک گروه پشتیبانی شامل یک کارشناس حسابداری یا مالی، مشاور بازاریابی و یک مربی که می‎تواند مشاوره و راهنمایی بدهد، خواهند داشت.

پرهیز از دام ها

مشکلات زیادی وجود دارد که برای کارآفرین شدن باید از آنها اجتناب کرد. اگرچه برخی از آنها واضح هستند، اما می‎توانند به آرامی موفقیت شما را از بین ببرند.

عملاً تمامی کارآفرینان موفق به شما خواهند گفت که هر چقدر ممکن است از بدهی خودداری کنید. برخی مانند مارک کوبان به شما می‎گویند که کاملاً از بدهی خودداری کنید. به گفته کوبان، اگر با وام گرفتن کار خود را شروع می‎کنید، محکوم به شکست هستید. سایر کارآفرینان موضع معتدل تری در قبال بدهی دارند و در عوض می‎گویند بدهی باید به حداقل برسد. کارآفرین شدن بدون پول کار سختی است، اما مبالغ زیادی بدهی برای کارآفرینان یک دام محسوب می‎شود.

ممکن است غیرمنطقی به نظر ‎برسد، اما در صورت عدم مدیریت صحیح، موفقیت سریع نیز می‎تواند یک دام برای کارآفرینان باشد. وقتی مشاغل بیش از حد شلوغ می‎شوند، ممکن است نتوانند همه سفارشات را پردازش کنند، نقایص مدیریتی ممکن است خود را نشان دهند و ارتباطات شروع به خرابی نمایند. نتیجه آن کاهش مداوم درآمد و ورشکستگی است. آماده بودن برای موفقیت با مدلهای مدیریت مقیاس پذیر و کنترل کیفیت امری ضروری است.

دام دیگری که باید برای کارآفرین شدن از آن جلوگیری کرد، وابستگی بیش از حد به یک منبع درآمد واحد است. یک کارآفرین خوب اجازه نمی‎دهد که تنها یک مشتری بیش از 25٪ از درآمد او را تامین کند و از وابستگی بیش از حد جلوگیری خواهد کرد. این مفهوم در طی بحران مالی سال 2008 در سطح وسیعی مشاهده شد. شرکت American Axle قطعات اصلی را برای جنرال موتورز می‎ساخت و جنرال موتورز حدود 76٪ از درآمد آنها را تشکیل می‎داد. پس از آنکه خودروساز به میزان قابل توجهی سفارشات خود را کاهش داد، این شرکت تقریباً محکوم به ورشکستگی شد.

مشکلات دیگری نیز وجود دارد که باید از آن جلوگیری کرد، از جمله درگیری داخلی و چرخش زیاد کارمندان. اما با مدیریت خوب، یک برنامه تجاری جامع و پشتیبانی با کیفیت، یک کارآفرین خوب می‎تواند رو به جلو حرکت کند.

منبع:

https://www.geteducated.com/career-center/how-to-become-an-entrepreneur/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره پیام دهید.