مدیریت موثر پروژه در یک کسب و کار کوچک به معنای رسیدن به اهداف پروژه در زمان و بودجه مقرر، با وجود داشتن منابع کمتر از سازمان های بزرگ است. این شامل شناسایی روش های مدیریت پروژه ای است که می توانید برای اهداف پروژه بیشتر به کار گیرید که برای ساختار کم، در کسب و کارهای کوچک ارزش کمتری دهیم. ابزارهایی که همکاری را ساده کرده و به اشتراک گذاری اطلاعات را تشویق می کنند مفید هستند ، در حالی که رویه هایی که مستلزم ساختارهای محکم و شرح وظایف دقیق هستند ، در سازمان های کوچکتر به خوبی کار نمی کنند. ترکیبی از گزارش دهی با کیفیت بالا و سازمان انعطاف پذیر ، موثرترین روش است.
به راحتی می توان تصور کرد که مدیریت پروژه ها برای شرکت های کوچکتر با توجه به تفاوت در اندازه ، آسان تر از انجام وظایف برای مشاغل بزرگتر است. با این حال ،معمولا عکس این قضیه اتفاق می افتد. بسیاری از شرکت های بزرگ دارای چندین مدیر پروژه اختصاصی هستند که بر وظایف خاص متمرکز شده اند، در حالی که مشاغل کوچک اغلب از یک مدیر پروژه واحد برای انجام طیف وسیعی از کارهای پیچیده استفاده می کنند.
از آنجا که رشد کسب وکارهای کوچک مستلزم بهره وری و بهره وری دقیق است ، مدیریت موثر پروژه برای شرکت هایی با این اندازه بسیار مهم است. با نقش مدیریت پروژه های مشاغل کوچک آشنا شوید و با بهترین ابزارهای کار آشنا شوید.
اهمیت مدیریت پروژه برای کسب و کار کوچک چه اهمیتی دارد؟
مدیریت پروژه کسب و کارها شامل برنامه ریزی و توزیع منابع برای به انجام رساندن اهداف کوچک و بزرگ است. مدیریت پروژه برای کسب و کار کوچک نیازمند سازماندهی و تخصیص منابع نسبتاً محدود برای حداکثر تاثیر است. برای مدیریت موثر منابع، یک پروژه به ویژگی های زیر نیاز دارد:
برنامه جامع: هر پروژه موفقیت آمیزی باید هزینه ها، نیروی کار، منابع، تحویل و متغیرها را در نظر بگیرد تا یک برنامه قابل اجرا ایجاد شود.
زمان بندی مشخص: پروژه ها ممکن است یک ماه ، یک سال یا بیشتر طول بکشد، اما برای کار نیاز به پارامترهای مبتنی بر زمان دارند.
چرا هر کسب و کار کوچک به مدیریت پروژه نیاز دارد؟
اگر فکر می کنید فقط مشاغل بزرگ به نرم افزار مدیریت پروژه نیاز دارند ، باید دوباره فکر کنید. هر صاحب مشاغل کوچک مجبور است پروژه ها را در یک زمان مدیریت کند. برخی از مشکلات رایج که صاحبان مشاغل کوچک هنگام انجام پروژه با آن روبرو هستند ، این است که بدانند از کجا شروع کنند و کمبود منابع در دسترس برای به پایان رساندن کار در زمان مقرر و در بودجه. اینجاست که ابزارهای مدیریت پروژه می توانند به مشاغل کوچک کمک کنند.
10 تا ازبهترین برنامه های مدیریت پروژه برای مشاغل کوچک:
انتخاب نرم افزار مناسب برای مدیریت پروژه می تواند مشاغل کوچک را قادر سازد تا با بودجه محدود رشد کرده و حتی بیشتر از اینها را انجام دهند. هنگام بررسی برنامه های مدیریت پروژه ، به دنبال ویژگی های اساسی زیر باشید:
مدیر کسب و کارهای کوچک چه کاری انجام میدهد؟
در یک تجارت کوچک، مالکان خودشان کسب و کار را مدیریت میکنند یا یک مدیر کسب و کار را برای انجام کارهای تجاری استخدام میکنند.
مدیریت یک تجارت کوچک مستلزم داشتن دانش یا درک متنوعی در رابطه با موضوعات تجاری است. این وظیفه مدیر است که بر فعالیتهای کارمندان نظارت کند. استخدام، آموزش و ارزیابی کارمندان جدید و اطمینان از اینکه تجارت در مسیر درست دستیابی به اهداف مالی خود قرار دارد، جزو وظایف یک مدیر است.
در زیر برخی از مسئولیتهای اصلی یک مدیر کسب و کار کوچک بیان شده است:
اسرار مدیریت پروژه موفق
یک پروژه مشاغل کوچک نباید زیاد و استرس زا باشد. در عوض ، این اسرار نکات موفقیت آمیز مدیریت پروژه را دنبال کنید تا به روند صاف از ابتدا تا انتها کمک کند.
1. در یک بازه زمانی خاص کار کنید:
اگرچه کار کردن در مهلت مقرر گاهی اوقات ممکن است استرس زا باشد ، اما انجام این کار می تواند به شما و بقیه اعضای تیم شما کمک کند تا هم از نظر بودجه و هم از نظر مهلت ها در مسیر مناسب باشید. در هر صورت ، تکمیل وظایف بدون کار اضافی به این معنی است که شما کارآمد و فعال کار می کنید ، به این معنی است که احتمال موفقیت بیشتر است.
2. از اشتباهات به عنوان یک تجربه یادگیری استفاده کنید:
همیشه جایی بدون توجه به میزان پله های نردبان شرکت برای پیشرفت وجود دارد. یک مدیر پروژه خوب یاد می گیرد و سعی می کند به صورت شبانه روزی پیشرفت کند زیرا اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند. و همه اشتباهات بد نیستند، شما می توانید با استفاده از آنها مهارت های ارزشمندی را به عنوان پایه ای برای یادگیری چیزهای جدید به دست آورید.
3. هنگام تغییر ، انعطاف پذیر باشید
همانطور که احتمال وقوع اشتباهات وجود دارد ، تغییرات نیز ممکن است رخ دهند. ممکن است در طول یک پروژه با موانع برنامه ریزی نشده ای روبرو شوید. به عنوان یک رهبر ، باید مراقب این تغییرات باشید و در مدیریت آن ها انعطاف پذیر باشید. هنگامی که چیزی پیش می آید ، آرام باشید ، ارزیابی کنید که کدام قسمت از روند شما تحت تأثیر قرار می گیرد و یک برنامه بازی ارائه دهید.
4. نحوه عملکرد هر بخش را درک کنید
شما به عنوان مدیر پروژه باید درک خوبی از نحوه همکاری همه بخش ها ، گروه ها و تیم ها داشته باشید. آگاهی از نکات زیر هر گروه می تواند اطلاعات لازم را در مورد نحوه انجام انواع وظایف در اختیار شما قرار دهد. هر وظیفه ای که محول می شود به احتمال زیاد نیاز به یک روش متفاوت دارد؛ برخی ممکن است ساده و سریع باشند، در حالی که برخی دیگر باید در چند مرحله دقیقاً انجام شوند. وظیفه شما به عنوان مدیر پروژه این است که تعادل بین کارآیی و دقت را تضمین کنید که تمام بخش ها، گروه ها و افراد شرکت شما، از جمله شما راضی باشید.
در دوره جامع سیستم سازی به رهبری و مدیریت به طور کامل پرداخته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر روی تصویر زیر کلیک کنید