سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ساختار سازمانی
زمان مطالعه مطلب: 3 دقیقه

  1. جریان ارزش سازمان را تجسم کنید.

طراحی جریان ارزش(VSM)، ابزاری برای شناسایی اضافات در فرایند کاری است. نقطه قوت فقط دست یابی به تصویر واضح نیست بلکه مکالمات افراد در ایجاد VSM  است که منجر به همبستگی و درک بیشتر میشود.

VSM  سازمانی در سطح راهبردی همان اهداف را دنبال میکند. آنچه که برای ایجاد ارزش لازم است کشف شده است و فعالیتی است که نواقص را در ساختار سازمانی نشان خواهد داد و نظریات را برای بهبود سازمانی جلب میکند.

 

  1. هم‌ترازی انگیزه های سازمانی

پاداش ها و مجازات سازمان باعث استقرار استانداردها میشود. ایجاد طرح سازمانی چاب، نیازمند انگیزه برای همترازی با فعالیت های سازمانی است. ساختار بندی سازمان به سمت طرح محصول محور باعث حرکت کارکنان به سمت اهداف می‌باشد. این باعث بهینه سازی و تاخیر در محصولات میشود و از نگرش end-to-end  جلوگیری میکند.

 زمان اجرای طرح سازمانی چابک، از استفاده HR مطمئن شوید تا انگیزه کارکنان با اهداف هم تراز باشند. برای مثال با کاهش زمان end-to-end هرکسی با کمک همکاران میتواند باعث حذف گلوگاه ها شود.

 

  1. بعضی کارهای سنتی انجام دهید.

گلیک بر این عقیده است که این مورد شامل ارزیابی رضایت بخشی از تنوع شاخص های سازمانی مانند نقش ها، مسئولیت ها ، چارچوب های سازمانی، قدرت تصمیم گیری و مدل جبران  است.  این راهی برای بهبود و توسعه طرح سازمانی است.

 

  1. تنش ها را شناسایی کنید

گرد آمدن تیم ها برای ارزیابی تنش ها در شناسایی مسائل لازم برای طراحی بسیار سازنده است. تنش های فعلی سازمان کدامند؟

راه دیگر برای طراحی از طریق شناسایی آزمایش ها برای تغییر ساختار است. اجرای این عوامل تاثیر snowball دارد.

اول پیگیری و دنبال کردن از طریق تجربیات

دوم باعث ایجاد اعتماد میشود که تغییر را ممکن میسازد

سوم به تیم یادآوری میکند که تغییرات کوچک باعث تغییرات بزرگ نیز میشوند.

  1. درک تاثیر زمان در چرخه سود

قیمت تاخیر راه مناسبی برای تضمین مدیریت سازمانی در تصمیم گیری ها است. سازمان باید تصمیم بگیرند که آیا عملکرد را جز اصلی تیم یا جز جداگانه سازمان در نظر بگیرند. برای ارزیابی هزینه تاخیر تصمیم واضح است. این رویکرد سازمان را برای تغییر بر اساس تاثیر کسب و کار آماده میکند.

  1. افراد را برای سازمان دهی قوی تر کنید

طرح سازمانی در دنیای امروزی به زودی منقضی خواهد شد. برای احیای توانایی تان برای احیای سازمان , افراد را رای سازمان دهی خود آماده کنید. برای کاهش زمان برای تغییر سازمانی افراد را به منظور سازگاری آماده سازید و با در نظر گیری کسب و کار شفاف باشید و به آنها در تصمیم گیری اعتماد کنید.

  1. در فرایند شفافیت ایجاد کنید

در سازمان های قدیمی طرح سازمانی رمزالود است .مکالمات در اتاق های مدیران ارشد است و افراد نگران شروع شدن جلسه هستند.

اگر شما به سمت یه ساختار جدید در حرکت هستید در مورد یادگیری تغییرات طرح تحقیق کنید و در جمع ها شرکت نمایید. حلقه های ارتباطی بوجود بیاورید و نوع تصمیم هایی را که قرار است گرفته شوند توضیح دهید. سازمان نیز باید بعضی از قراردادهای اجتماعی را توضیح دهد. ارزش ها عامل اصلی در ایجاد سازمان ها و بکارگیری فرایند ها هستند.

  1. هرگز افراد را فراموش نکنید

افراد در مرکز سیستم سازمانی هستند. شما قادر هستید طرح پیجیده ای طراحی کنید اما اگر از لحاظ روانشناسی افراد را بررسی نکنید کل طرح  دچار مشکل میشود. چه میزان اعتماد در سیستم وجود دارد؟ تیم دارای چه مهارت هایی است؟ گاهی قبل از هر اقدامی باید به ارزیابی فرهنگ تیم پرداخت. این تلاش ها همزمان انجام میشوند و نباید هیچکدام حذف شوند.

منبع:

https://www.reworked.co/leadership/8-steps-on-the-path-toward-organizational-design/


برای ثبت‌نام در وبینار ساختار سازمانی روی تصویر زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره پیام دهید.