«ویژه کسب و کارهای آنلاین»
معمولاً برای کسب و کارها تجربهی نوسان یا تغییر در زمانهای ترافیک و فروش رایج است. این تغییرات ممکن است در مقیاس روزانه باشد – بدیهی است که بارهای مشروب فروشی بعد از ساعت کاری و آخر هفتهها شلوغ ترین باشند – یا در سطح فصلی، همانطور که بسیاری از فروشگاههای خرده فروشی از دوران مختلف تعطیلات در طول سال به خوبی اطلاع خواهند داشت.
زمانهای اوج جز و بخشی از اکثر کسب و کارها هستند، اما نحوه مدیریت آنها میتواند سهم مهمی در موفقیت شرکت شما داشته باشد. به خوبی آماده شوید تا بتوانید از فواید یک فصل شلوغ بهرهمند شوید. با این وجود، آماده سازی ضعیف میتواند هزینههای فروش تان، وظیفهشناسی و خوشنامی شمارو خدشهدار کند.
اگر آماده نباشید، هزینه آماده نبودن را میپردازید! کسب و کارهای تجارت الکترونیکی شاید این نکته را به وضوح نشان دهند- سه چهارم مشتریان آنلاین به جای انتظار در سایتهای کند در زمان اوج، یک رقیب دیگری را انتخاب میکنند – بنابراین اطمینان از اینکه کار شما در زمان اوج مصرف بدون دردسر پیش میرود، یک سرمایهگذاری است که با دانستن اینکه چه زمانی شما در شلوغ ترین حالت ممکن هستید، شروع میشود.
بر اساس دادههای فروش، هوشمندانه پیش بینی کنید
سوابق فروش و مدیریت اموال شما برای کمک به پیش بینی تقاضای آینده بسیار ارزشمند است. چه شما یک ابزار هوشمند و خودکار دارید یا یک سیستم دستی، بببینید چه اطلاعاتی را میتوانید از دادهها جستجو کنید. آیا طی روزها، هفتهها یا ماه ها، برای زمان های اوج روندهایی وجود دارد؟ چه زمانهایی شلوغ ترین زمان شما و چه زمانی ساکت ترین است؟ شما هردوی اینها را میخواهید، زیرا مدت زمان از کار افتادگی میتواند به همان اندازه مهم باشد.
مسیرهایی را امکان دارد کشف کنید که مستقیما دلایل آشکاری نداشته باشند. در نظر بگیرید که این مشتریان در تقویمهای شخصی و شغلیشان چه کسانی را در نظر دارند. معمول است که شاهد افزایش هزینه در صنایع B2B در اواخر سال مالی باشیم زیرا صاحبان بودجه برای مصرف بودجه مازاد مسابقه می دهند، در حالی که بیزنسهایی که مخاطبانشان خانوادگی هستند در ماه های تابستان بیشترین توجه را به خود جلب می کنند و آگوست محبوب ترین زمان برای سفر است. d
در تلاش های تبلیغاتی خود عامل باشید
اگرچه تصمیمگیری در مورد زمانی که باید تلاش خود را برای بازاریابی متمرکز کنید، میتواند به خودی خود یک سمت شغلی باشد، هنگامی که فعالیتهای تبلیغاتی را انجام میدهید، تأثیر آنها را تخمین بزنید. آیا محصولات خاصی وجود دارد که شما تبلیغ میکنید تا در مشتریان اثر بگذارید؟ در این صورت، اطمینان حاصل کنید که عرضه شما متناسب با تقاضا است، از موجودی کالا گرفته تا پخش آنها.
از اوقات آرام برای آماده کردن کسب و کار خود استفاده کنید
دانستن اینکه اوضاع چگونه سامان مییابد به همان اندازه که بدانید چه موقع روی پاهایتان بایستید و عجله کنید مهم است. به جای اینکه کارمندان با انگشت شست خود بازی کنند، به نقطه اوج مورد انتظار بعدی نگاه کنید و کارهایی را که اکنون می توانید برای آماده شدن انجام دهید، بررسی کنید. زمانهای رهبری محصولات شما در اینجا به طور قطعی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. شما ممکن است بخواهید سفارش و مرتب کردن موجودی اضافی را در نظر بگیرید یا تنظیم چیدمان فروشگاه خود را برای جای دادن محصولات مختلف و افراد بیشتر تنظیم کنید.
تاکتیک خوب دیگر در مدت زمانهای از کار افتادگی این است که با مشتریان فعلی تماس بگیرید تا به آنها فرصتی برای سفارشهای قبلی بدهید. این علاوه بر اینکه دقت تخمینهای شما را بهبود میبخشد و به شما امکان میدهد مقداری از اوج ترافیکی را که بعداً دریافت میکنید کاهش دهید، بلکه می تواند سرمایه اضافی را که ممکن است برای افزایش سطح سهام یا بهبود آن نیاز داشته باشید، حفظ کند.
اگر به ترافیک اینترنت اعتماد کنید، زمان بارگذاری صفحه یکی از اصلیترین تجربه کاربر است و اولین مانعی است که نمیخواهید کسب و کار شما با شکست مواجه شود. PageSpeed Insights Google میتواند به شناسایی نواحی دارای مشکل کمک کند. با ارتقا هاست یا بهینه سازی سایت برای افزایش سرعت، خصوصاً روی تلفن همراه، جایی که مشتریان انتظار تعامل فوری را دارند، از عواقب بد کندی سایت در ساعات اوج مصرف جلوگیری کنید.
پوشش اضافی را برای دورههای اوج مصرف در نظر بگیرید
افزایش حجم کار میتواند به این معنی باشد که کسب و کار شما آمادگی لازم برای رسیدگی به تقاضا را ندارد. برای بسیاری از مشاغل، به ویژه در خرده فروشی و ضیافتها، استخدام کارکنان فصلی برای کاهش فشار فصل های شلوغ معمول است. قبل از آوردن چهرههای جدید، کارمندان فعلی خود را برای تازه واردان و استرس اضافی دورههای شلوغ آماده کنید. مهم است که یک محیط کار مثبت داشته باشید تا تجربههای مشتری به دلیل اینکه شما مشغول هستید و سرتان شلوغ است، بدتر نشود. افزودن کارمندانی به لیست خود که توانایی تطبیق پذیری لازم برای انجام چندین نقش را دارند، یک روش عالی برای اطمینان از پوشش حتی از طریق لغو و شیفت های از دست رفته است. افزودن این کارمندان اضافی به شیفت های فصلی یا دورههای اوج کاری با استفاده از Findmyshift یک روش ساده برای مدیریت نیروی کار گسترده خود و حساب کردن برای تعامل اضافی است که خواهید دید.
ما برای کسب و کارتان در اوقات آرام و شلوغ آرزوی هر موفقیتی را داریم!
برای آشنایی با سیستم بازاریابی پیشنهادی می شود به صفحه زیر نگاهی بیاندازید: