سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کسب و کار
زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

چگونه می‌توانید موفقیت کسب و کار کوچک خود را بسنجید؟

اگر کسب و کار کوچکی دارید که مدتی است فعالیت می‌کند و آماده مقیاس‌سازی است یا حتی اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، تشخیص اینکه آیا شرکت شما واقعاً در حال رشد است یا اینکه روند رشد آن متوقف شده است، می‌تواند دشوار باشد.

چگونه موفقیت سرمایه‌گذاری خود را به صورت کمی و کیفی اندازه‌گیری می‌کنید؟ چه معیارهایی مهم هستند؟

معیارهای مهم‌تری از درآمد شما وجود دارد و اگر کسب و کارتان جدید است باید جنبه‌های دیگری که ممکن است به فکر شما نرسد در نظر گرفته شود.

در اینجا 5 روش مختلف برای اندازه‌گیری موفقیت کسب و کار کوچک‌تان یا استارتاپی که ممکن است در نظر نگرفته‌اید آورده شده است.

1.پول را دنبال کنید

اولین چیزی که اکثر مردم به فکر اندازه‌گیری موفقیت یک کسب و کار کوچک می‌افتند ، امور مالی شرکت است. با این حال، این ساده نیست که فقط به سود ماهانه خود نگاه کنید و فقط در یک روز فراخوانده شود. در عوض، سه صورت مالی مختلف وجود دارد که شما باید در نظر بگیرید: صورت درآمد شما ، ترازنامه و صورت جریان نقدینگی.

صورت درآمد (که به آن سود و زیان نیز گفته می شود) اولین جایی است که برای شروع کار انجام می‌شود. این یک روش برای اندازه‌گیری سودآوری کسب و کار شما در یک بازه زمانی خاص است. در واقع ، این به شما نشان می‌دهد که چه مقدار پول وارد و خارج می‌شود. معمولاً شما می‌خواهید آن را در چند بازه زمانی مختلف بررسی کنید: ماهیانه ، سه ماهه یکبار و سالانه.

یک ترازنامه، دید وسیع‌تری از کسب و کار یا استارتاپ شما دارد تا تصویری کلی از وضعیت تجارت به شما ارائه کند. این مورد باید تمام دارایی‌هایی که تجارت شما دارد ، بدهی‌هایی که ممکن است داشته باشید را فراهم کند و سرمایه‌گذاری شما و شرکای شما در شرکت را ردیابی کند. این ترازنامه به شما ایده بهتری درباره پایداری طولانی مدت کسب و کار کوچک شما می‌دهد.

صورت جریان نقدینگی نسبت به صورت درآمد کمی متفاوت است زیرا صورت جریان نقدینگی به اینکه چه مقدار از دارایی‌های شما در هر زمان به صورت نقد هستند، نگاه می‌کند. ممکن است در سه ماهه گذشته یک تن سود کسب کرده باشید ، اما اگر صورت حساب های مشتری هنوز معوقه دارند، نمی‌توانید از پولی که در واقع به دست آورده‌اید استفاده کنید. نقدینگی مهم است زیرا ممکن است برای باز نگه داشتن درهای کسب و کار، نیاز به سرمایه‌گذاری مجدد آن پول در موجودی کالا ، هزینه‌های بازاریابی یا پرداخت بدهی داشته باشید. اگر به فکر جابجایی، گسترش، به دست آوردن کسب و کارهای دیگر یا استخدام نیروهای جدید هستید، داشتن تصویری واضح از پول نقد خود ایده خوبی است.

2.به بازخورد مشتری گوش دهید

پول نقد تنها راه اندازه‌گیری موفقیت برای کسب و کار کوچک شما نیست. یک علامت مطمئن که خوب کار می‌کنید و ممکن است بخواهید در مورد آینده فکر کنید ، بازخورد مثبت مشتریان شما است.

مهمترین و ارزشمندترین بازاریابی دهان به دهان است و اگر شما در واقع این نوع از اشتیاق را بوجود بیاورید، واقعا در موقعیتی هستید که بتوانید موفقیت خود را بشناسید و از آن استفاده کنید.

این بدان معناست که اگر بخواهیم موقعیت مکانی خود را بررسی کنیم، می‌توانیم به بازخورد مشتری نگاه کنیم. نحوه جمع آوری بازخورد مشتری به فعالیت کسب و کار شما بستگی دارد. از گروه هایی که مورد توجه هستند گرفته تا بررسی های آنلاین می‌تواند مفید باشد. نکته اصلی این است که مطمئن شوید به بازخورد مشتری توجه می‌کنید.‌

نکته دیگری که باید با رضایت مشتری به آن توجه شود این است که نرخ بازگشت مشتریان قبلی چقدر شده است. مشتریانی که سال به سال باز می‌گردند احتمالاً از محصول یا خدمات شما بسیار راضی هستند و این بدان معناست که آنها فقط منتظر فعال شدن کمپین برند شما هستند. نرخ بازگشت مشتریان قبلی همچنین به این معنی است که شما آنقدر قدرت دارید که باعث شده روی درآمدتان هم حساب کنید. به علاوه، هزینه‌ جذب مشتریان قبلی خیلی کمتر از جذب مشتریان جدید است، بنابراین تمرکز بر روی نرخ بازگشت مشتریان قبلی برای آینده ی بلند مدت شرکت مناسب است.

3.عملکرد کارمندان

کسب و کارها غالباً منابعی را که در دست دارند، دست کم می‌گیرند. تیم شما یکی از این منابع است: افرادی که قطارها را به موقع نگه می‌دارند تا در زمان مناسب حرکت کند. اگر تیم بزرگی دارید که به خوبی با هم کار می‌کنند، به درستی در راه ایجاد یک استارت‌آپ یا کسب و کار کوچک هستید که می‌توانند تغییراتی ایجاد کنند. بسیاری از شرکت ها برای کارمندان خود بررسی عملکرد انجام می‌دهند، اما نکته مهمی که باید بدانند این است که این بررسی‌ها نیز ارزیابی روش آن شرکت است. تیم شما چیزی است که هیچ‌کس دیگری آن تیم را ندارد، بنابراین مطمئن شوید که واقعاً بررسی‌هایی که می‌کنید ارزش آن را داشته باشد.

4.اوج ساعت کاری و ترافیک

اگر به فکر ایجاد اقدامی برای گسترش یا رونق کسب و کار خود هستید، باید به اوج ترافیک و ساعات کاری خود نیز توجه کنید. برای مثال، شما می‌خواهید بدانید که اگر واقعاً شروع به کار کنید مقادیر ساعت کاری و اوج ترافیک شما چگونه به نظر می‌رسد و آیا قادر خواهید بود از پس کار اضافی برآیید یا خیر. برای مثال دیگر، وقت گذاشتن برای نگاه دقیق تری در آنچه که باعث ایجاد ترافیک می شود و اینکه چرا ممکن است چنین اتفاقی بیفتد، می‌تواند به شما کمک کند تا به برخی از عواملی که باعث موفقیت شما می شوند، دست یابید. شما می‌توانید به عنوان کسی که برای آینده قصد ایجاد کسب و کار کوچکی دارد، از این بینش ها برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه در چه مسیری حرکت کنید، استفاده کنید.       s

5.لیست نامه‌های پستی خود را چک کنید

واقعیتی که همچنان وجود دارد این است که لیست ایمیل شما هنوز هم مفیدترین و عملی‌ترین روش برای پرورش و تبدیل سرنخ‌ها است. همانطور که در حال ارزیابی این هستید که کسب و کار کوچکتان یا استارت آپ خود در حال حاضر در چه موقعیتی هست و پتانسیل رشد آن چگونه است، چیزی که باید  به آن توجه ویژه داشته باشید، سلامت لیست ایمیل شماست.

چگونه اخیرا لیست ایمیلی خود را کنترل کرده‌اید تا از ورود‌ آدرس‌های تکراری جلوگیری کرده و از ایمیل قدیمی غیرمرتبط خلاص شوید؟ اگر مراقب نباشید، می‌تواند به راحتی در پوشه هرزنامه قرار بگیرد.

در همین حال، داشتن یک لیست سالم متفاوت‌تر از داشتن یک استراتژی موثر بازاریابی از طریق ایمیل است. در عین مراقبت از آدرس‌های خود، توجه ویژه‌ای به نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید. اگر نرخ بازشدن ایمیل‌های شما بسیار خوب است اما نرخ تبدیل آن کمتر از متوسط است احتمالاً باید آزمایش A / B را انجام دهید تا بفهمید چگونه می‌توانید برای بهبود بخشیدن به کسب و کارتان خدمت کنید.

کاری که الان می‌توانید انجام دهید

هنگامی که به دنبال روش‌هایی برای اندازه‌گیری موفقیت در کسب و کار کوچک‌تان یا استارتاپ خود هستید، تشخیص اینکه آیا معیارهای صحیحی را ارزیابی می‌کنید دشوار خواهد بود. به غیر از تصویر مالی (که فوق العاده مهم است)، شما همچنین باید عوامل دیگر را نیز محاسبه کنید. آنچه در حال حاضر می‌توانید انجام دهید اینجاست:

  • به صورت درآمدتان، ترازنامه و صورت جریان وجوه نقد خود نگاه کنید تا تصویری چند بعدی از امور مالی خود بدست آورید.
  • بازخورد مشتری را بخواهید و مطمئن شوید که این بخشی از روند بررسی شما است.
  • به یاد داشته باشید که ارزیابی کارمندان نیز بازتاب موفقیت شرکت شما است.
  • برای ایجاد بینش جدید درباره مشتریان خود از افزایش پیک ترافیکی سایت استفاده کنید.
  • لیست پستی خود را ارزیابی کنید تا سالم باشد و کار خود را انجام دهد.

دوره جامع سیستم سازی!(روی عکس کلیک کنید)

دوره بلندمدت سیستم سازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره پیام دهید.