حتی شگفتانگیزترین کارمندان برای موفقیت به هدایت و تشویق نیاز دارند. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی هدایت آنها برای دستیابی به موفقیت آورده شده است.
- کسب و کارها فقط میتوانند به اندازه کارمندانشان قوی باشند، فارغ از اینکه در چه صنعتی فعالیت میکنند.
- به منظور ارتقا و ایجاد فضای مثبت در محل کار که در آن کارمندان برای رسیدن به اهداف سازمانی فراتر و فراتر میروند باید به عنوان رهبر آنها را مثال بزنید و از نقاط قوت همه استفاده کنید.
- کارمندان از این جهت مهم هستند که مأموریت شما را انجام میدهند و بر مشتریان شما تأثیر میگذارند.
کسب و کار فقط به اندازه کارمندانش موفق است و این مربوط به هر صنعتی است. شما لیدر یک دفتر باشید یا لیدر یک فروشگاه خرده فروشی یا یک تجارت آنلاین، قوانین رهبری اعمال میشود. حتی شگفتانگیزترین کارمندان برای موفقیت به هدایت و تشویق نیاز دارند. رهبری برای حفظ جو مثبت در کار کاملاً مهم است، که به نوبه خود باعث افزایش بهرهوری میشود.
چگونه کارمندان در موفقیت سازمان سهیم هستند؟
- آنها مأموریت شما را انجام میدهند. یکی از مهمترین دلایل مهم بودن کارکنان برای موفقیت سازمان این است که آنها کسانی هستند که مسئولیت مستقیم انجام ماموریت شما را بر عهده دارند. به عنوان مثال، اگر یک مأموریت دارید که بر ارائه خدمات برجسته به مشتری تأکید دارد، مهم نیست که چقدر به مأموریت اعتقاد داشته باشید، این خود کارمندان هستند که این خدمات خارق العاده را به مشتری ارائه میدهند.
- آنها مایه حیات شرکت هستند. علاوه بر انجام ماموریت شما، کارمندانتان به معنای واقعی کلمه، مایه حیات سازمان شما هستند. تمام سطوح شرکت شما توسط کارمندانتان اداره میشود. اگر برای آنها ارزش قائل نشوید، در نهایت، آنها برای شما یا شرکت شما ارزشی قائل نخواهند شد.
- آنها درآمد ایجاد می کنند. علاوه بر این، به گفته Mapovate، کارمندان برای موفقیت یک سازمان نیز مهم هستند زیرا آنها به درآمدزایی کمک میکنند. وقتی با کارمندان به درستی رفتار شود و راهنماییها و ابزارهای مناسب به آنها داده شود، میتوانند ضمن تقویت فروش و درآمد، به کاهش هزینه ها کمک کنند.
- آنها می توانند مشتریان شما را تحت تأثیر قرار دهند. آخر اینکه، یکی از مهمترین دلایل حیاتی بودن کارمندان برای موفقیت شما به عنوان یک سازمان این است که آنها میتوانند مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند. مهم نیست که چه نوع شرکتی دارید، مشتریان شما به نظرات و عقاید کارمندانتان برای همه چیز اهمیت میدهند. بنابراین، اگر تعداد زیادی کارمند ناراضی دارید، مشتریان به طور کلی دیدگاه منفی در مورد شرکت شما پیدا میکنند.
4 راه برای هدایت و ایجاد انگیزه در کارمندان
از نقاط قوت همه استفاده کنید.
گالوپ برای کمک به رهبران مشاغل در همه جا درباره آنچه که باعث می شود کارمندان شان را محک بزنند، یک آزمون ارزیابی توانایی ایجاد کرد. براساس مجموع پاسخهای نظرسنجی کارمندان، بازی با نقاط قوت فردی همه باعث ایجاد یک محل کار قویتر میشود. طبق این نظرسنجی، 40٪ کارگران آمریکایی که مدیرانشان آنها را نادیده میگرفتند به طور خودجوش از کار جدا میشوند و فقط 2٪ احساس تعامل میکنند. 22٪ از کارکنانی که مدیرانشان اغلب بازخورد منفی میدادند به طور خودجوش از کار خود جدا میشوند، اما 45٪ از کارگران احساس درگیری با کار خود داشتند.
در حالی که هرگونه توجه بهتر از عدم توجه است، توجه مثبت (مانند زمانی که کارفرما عمدتا بر نقاط قوت تمرکز دارد)، از همه بهتر است. در این گروه، 61٪ از پاسخدهندگان نظرسنجی احساس میکردند که با کار خود درگیر هستند و فقط 1٪ به طور فعال از کار جدا شدهاند.
صاف و ساده ، تمرکز بر استعدادهای کارمندان، نتیجه اصلی شما را افزایش میدهد. d
کارکنانی که در درجه اول از نقاط قوت خود در محل کار استفاده میکنند، کمتر استرس دارند و از نظر جسمی و روحی از سلامت بیشتری برخوردار هستند. این امر بهرهوری آنها را افزایش میدهد و همچنین از تعامل مثبت با مشتری و ارباب رجوع پشتیبانی می کند.
کارمندان را مسئول و جوابگو نگهدارید.
پاسخگویی می تواند یک ابزار مدیریتی باورنکردنی مفید باشد، اما فقط در صورت اینکه یک سیستم را برای این کار ایجاد کنید. اگر به یک کارمند بگویید که برای عملکرد خود فقط بعد از انجام کار باید پاسخگو باشد، فقط او را گیج و ناامید می کنید. برای اینکه پاسخ شما در آن برهه از زمان تأثیر واقعی بگذارد، خیلی دیر شده است.
با این حال، اگر انتظارات دقیق خود را زودتر از موعد بیان کنید، هر یک از اعضای تیم شما استاندارد کاری را که مسئول آن هستند، درک میکند. وقتی آنها دقیقاً بدانند که قرار است چه کاری انجام دهند، می توانید اعتماد کنید که آنها میدانند چگونه این کار را انجام دهند.
یکی از راههای کمک به مردم برای دانستن مکان خود، این است که پیگیری زمانی را پیاده سازی کنید.
در حالی که برخی از کارمندان ” ساعت خود را” در جدول کاری قرار میدهند، ممکن است از تعداد افرادی که زمان کمتری را برای کار در یک پروژه صرف میکنند ، متعجب شوید – یا در برخی موارد، تعدادی از آنها اضافه کاری نمیکنند، زیرا آنها میخواهند رئیسهای خود را خوشحال کنند.
نپرداختن دقیق کارمندان برای کارشان فقط یک عمل بد نیست – در واقع خلاف قانون است. با اجرای یک سیستم خودکار، باعث نمیشوید که احساس کنند برادر بزرگتر در حال تماشای آنها است – و در واقع با دیدن اینکه تیم چه مقدار از وقت خود را برای هر کار اختصاص میدهد و در چه زمانی زمان بهتری صرف میشود، کارایی کلی را بهبود خواهید بخشید.
یک حلقه بازخورد را باز نگه دارید
بخش عمده ای از توسعه یک تیم موفق، باز کردن یک حلقه بازخورد است. کارمندان باید بدانند که در کجا ایستادهاند. اگر کسی از هم تیمیهای خود عقب است، زود با او صحبت کنید. این امر باعث می شود تا وقتی زمان گزارش های سه ماهه است گیج نشوید. از طرف مقابل، اگر کسی در یک پروژه کار شگفتانگیزی انجام داده است یا در بعضی از کارها پیشرفت چشمگیری داشته است، به او اطلاع دهید. در غیر این صورت، آنها چگونه خواهند فهمید که کار خوب را ادامه دهند؟
شفافیت و بازخورد در مورد پایان خود به همان اندازه مهم است. کارمندان باید جایی داشته باشند که با خیال راحت و با احترام هرگونه فکر یا نگرانی را بیان کنند. وقتی از آنها میشنوید که چه چیزی به خوبی پیش میرود و چه عواملی ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد، درک بهتری از نحوه عملکرد کسب و کار شما به طور کلی پیدا میکنید.
با مثال رهبری کنید
در آخر، اگر میخواهید یک محل کار مثبت را که در آن کارمندان شما خوشحال و شکوفا هستند ارتقا دهید، رهبری کردن با مثال زدن است. طبق گفته مدیر استعداد و منابع انسانی، عملکردها بلندتر از کلمات هستند. بنابراین، اگر میخواهید شرکتی بسازید که خدمات عالی به مشتری دهد، دلسوزشان باشد و بالاتر از حدانتظارشان روند، باید همان صفات را برای کارمندان خود به نمایش بگذارید. اگر این گونه نباشد، شما در نهایت شرکتی ایجاد خواهید کرد که دقیقاً برعکس آنچه شما در نظر داشتید، فعالیت کند.
شما که به این موضوع علاقه مند هستید پیشنهاد می شود دو وبینار زیر را نیز مشاهده نموده و نکات و راهبردهای عملیاتی بیان شده را در کسب و کار خود به کار گیرید: