سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

5/5 - (8 امتیاز)

بسیاری از کسب و کارها موفقیتشان را مدیون سیستم هایشان هستند و شکست بسیاری از کسب و کارهای ناموفق، نتیجه فقدان سیستم های مناسب است.

ماژول‌های مینی کارگاه سیستم سازی

  • الگـوریــــــتم سیستم ســازی
  • تدوین و اجـــرای استــــراتژی
  • آمــوزش فــرایـند نویــســـی
  • شاخص‌های کلیدی عملکرد(KPIs)
  • نرم‌افـزارهــای سیستم ســـازی

ماژول اول: الگوریتم سیستم سازی

الگوریتم سیستم سازی، گام به گام اصولی تبدیل کسب و کار شما به یک کسب و کار سیستم سازی شده است.

 الگوریتم سیستم سازی شامل ۱۰ مرحله کلیدی و حیاتی می‌باشد که شامل موارد زیر است:

    1. تعریف ارزش‌­های کسب و کار
    2. تعیین اهداف کسب و کار
    3. کشف سیستم­‌های وضع موجود
    4. مدلسازی سیستم­‌های وضع موجود
    5. مدلسازی سیستم‌­های وضع موجود
    6. استخراج فرایندهای وضع موجود هر سیستم
    7. مدلسازی فرایندهای وضع موجود هر سیستم
    8. تحلیل و بهبود فرایندهای موجود
    9. استخراج فرایندهای مطلوب
    10. اجرا کردن سیستم­‌ها و فرایندها
    11. پایش و کنترل سیستم‌­ها و فرایندها
به عنوان ماژول اول مینی کارگاه گام های الگوریتم سیستم سازی مطرح میشود.

ماژول دوم: تدوین و اجرای استراتژی

تدوین و اجرای استراتژی، چراغ راه و اولین قدم شما برای سیستم سازی است که مشخص میکند در کدام مسیر برای سیستم سازی کسب و کارتان قدم بردارید.

اهداف کسب و کار، اهداف استراتژيكي هستند كه مديريت شركت براي مشخص كردن پيامدهاي مورد انتظار و هدايت كاركنان تنظیم می‎كند. مزایای زیادی برای ایجاد اهداف استراتژیک وجود دارد. از جمله اینکه اهداف استراتژیک، وظایف کارکنان را هدایت می‎کنند، فعالیت­ ها و وجود کسب و کار را توجیه می‎کنند، استانداردهای عملکرد را تعریف نموده و محدودیت­ هایی را برای پیگیری اهداف غیرضروری و ایجاد انگیزه های رفتاری فراهم می‎نمایند.

در ماژول دوم مینی کارگاه سیستم سازی به بررسی چگونگی تدوین و اجرای استراتژی در کسب و کار می پردازیم.

ماژول سوم: آموزش فرآیند نویسی

فرایند نویسی و مدلسازی فرایند یک مدل بصری از جزئیات هر سیستم را نمایش خواهد داد. که مبنای یکپارچگی در کسب و کار خواهد بود.شناسایی فرایندها ها یک مدل بصری از جزئیات هر سیستم را نمایش خواهد داد. که مبنای یکپارچگی در کسب وکار خواهد بود.

فرایندهای کسب و کار اگر به طور دقیق و به درستی استخراج و ترسیم شده باشد، یک ابزار قوی برای یکپارچگی و یک سنگ بنای اساسی برای سیستم سازی به عنوان ریشه محکم برای رشد و توسعه پایدار کسب و خواهند بود.

چرا باید فرایندها را ترسیم کنیم:

  • مدل‌­های فرایندی يك ابزار كمك آموزشي خوب هستند.
  • مدل‌ها نسبتاً ساده و سريع هستند و براي تكميل نيازمند هزينه‌هاي زياد نيستند.
  • مدل‌ها براي درك و تفهيم مناسب هستند.
  • مدل‌ها سبب ايجاد يك بسترپايه جهت اندازه‌گيري مي‌شوند.
  • مدل‌ها انجام امور تجزيه و تحليل فرآيند وشبيه‌سازي آن‌را تسريع مي‌نمايند.
  • مدل­‌های استاندارد توسط افراد مختلف درک یکسانی می­‌شوند.
  • مستندسازی روال‌­ها و فرایندها منجر به تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح و مستند شده و چرخه مدیریت دانش را در سطح سازمان تسهیل خواهد نمود.
  • و …

ماژول چهارم: شاخص‌های کلیدی عملکرد(KPIs)

پیتر دراکر پدر مدیریت نوین می گوید آن چیزی را که نمیتوان اندازه گیری کرد، نمی توان مدیریت کرد. همین یک جمله اهمیت تعیین شاخص های کلیدی عملکرد برای مدیریت سیستم ها را به طور کامل نشان  می دهد. 

برای اندازه گیری و بررسی میزان تحقق اهداف  کسب و کارمان به شاخص های کلیدی عملکرد نیاز داریم. برای تعیین شاخص های با کیفیت باید چند به چند سوال پاسخ دهیم:

  • شاخص کلیدی عملکرد (KPI) چیست؟
  • انواع شاخص های ارزیابی عملکرد کدامند؟
  • تفاوت شاخص عملکرد و شاخص نتیجه در چیست؟
  •  یک KPI خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
  • چطور شاخص کلیدی عملکرد مناسب را تدوین کنیم؟

ماژول پنجم: نرم افزارهای سیستم سازی

نرم افزارهای سیستم سازی، نقطه ی به ثمر نشستن تلاش برای سیستم سازی است. در این مرحله معنی دقیق یک کسب و کار سیستماتیک را درک میکنیم.

در دنیای فوق‌العاده رقابتی امروز، هر کسب‌و‌کاری، بدون در‌نظر گرفتن اندازه، باید برای داشتن سهمی مساوی با رقبای خود تلاش نماید تا بتواند در بازار باقی‌مانده و رشد کند.

تمرین و تکرار فرآیندهای دستی و سنتی باعث می‎شود صاحبان کسب‌و‌کار زمان با ارزشی را تلف کرده و پول زیادی را برای عناصر بی‌فایده کسب‌و‌کار، به هدر دهند. اینجا زمانی است که صحبت از نرم‌افزاری برای مکانیزاسیون فرایندهابه نام BPMS  به‌میان می‌آید.

کلمه BPMS مخفف عبارت Business Process Management Software و به معنای نرم‌افزار مدیریت فرآیند کسب‌و‌کار است.

این عبارت گاهی اوقات به جای Business Process Management Suite نیز به‌کار می‎رود. عملکرد BPMS این است که به سازمان شما کمک می‎کند تا با کمک تجزیه و تحلیل و اتوماسیون، فرآیندهای کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید.

مراحل عمده در BPMS عبارتند از: تجزیه و تحلیل، طراحی، پیاده‌سازی، اندازه‌گیری و بهبود مستمر فرآیند.

مخاطبین مینی کارگاه سیستم سازی

  • برای تمام صاحبان کسب و کار و کسانی که قصد راه‌اندازی کسب و کار دارند
    • مدیران و هم‌بنیانگذاران کسب و کارهای کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها
    • مدیران ارشد و میانی شرکت ها و سازمان‌ها
    • مدیران و کارشناسان واحدهای سیستم ها و روش ها و تعالی سازمانی و بهبود
    • تمام مشاورین مدیریت، مهندسین صنایع، فارغ‌التحصیلان انواع گرایش­‌های مدیریت
    • و تمام علاقه‌مندان به حوزه سیستم سازی کسب و کار 

اطلاعات ثبت نام مینی کارگاه سیستم سازی

مبلغ سرمایه گذاری: رایگان به مدت محدود

زمان برگزاری: به زودی اعلام می‌گردد

شرکت در مینی کارگاه و دسترسی به فایل های ویدئویی از طریق گروه اختصاصی مینی کارگاه انجام می‌شود.

برای عضویت در گروه اختصاصی اینجــــا کلیک کنید

پیشنهاد ویژه

اگر میخواهید سیستم سازی را تخصصی آموزش ببینید و اجرا کنید، کارگاه تخصصی سیستم سازی بهترین انتخاب است.

در ۸ ماژول تخصصی با تدریس اساتید برجسته علاوه بر آموزش کاربردی گام های سیستم سازی، راهکارها و ابزارهای رسیدن به آن را هم به صورت عملی و کارگاهی می آموزید و اجرا میکنید.

در این کاگاه تخصصی فقط راه حل ارائه نمی‌کنیم بلکه با مشاوره و پشتیبانی تخصصی در کنار شما خواهیم بود چراکه تنها دانستن راه حل پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.

برای مشاهده ماژول‌ها و دریافت مشاوره رایگان رو تصویر زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره پیام دهید.