لطفا پیش از ثبت نام مطالب پایین را به دقت مطالعه نمایید. در نظر داریم هر دو ماه در میان یک دوره رایگان آنلاین سیستم سازی برگزار کنیم. همانطور که میدانید سیستم سازی برای هر کسب و کاری کاربرد دارد. از یک کسب و کار کوچک چند نفره تا یک شرکت بزرگ چند هزار […]
ارزش های سازمانی منظور از ارزشهای سازمانی در واقع نحوه و چگونگی تعریف یک سازمان از اصول خود و ستون های اصلی هویتش است. این تعاریف بر نحوه رفتار سازمانها تاثیر میگذارد. هر شرکت دارای مجموعهای منحصر به فرد از ارزشهای اصلی است و این ارزشها از چشم انداز آتی و فرایندهای تصمیم گیری درون […]
پيادهسازي تفکر سیستمی در سازمان تفکر سیستمی یک رشته در حال رشد است که برای مقابله با پیچیدگی و تولید نتایج قابل توجه مورد استفاده قرار میگیرد و یک دستورالعمل راهنما برای تغییر سازمان است. تمرکز و تاکید این رویکرد ساختار یافته بر این است که قبل از ایجاد و اجرای یک راه حل، […]
تفکر سیستمی چيست؟ تفکر سیستمی از سال 1956، زمانی که پروفسور جی فورستر (Jay Forrester)، گروه سیستم های دینامیک را در دانشکده مدیریت MIT تاسیس کرد، پا گرفت. تفکر سیستمی یک رویکرد جامع برای تجزیه و تحلیل است که بر نحوه ارتباطات مابین بخشهای مختلف یک سیستم تمرکز نموده و یا نحوه کارکرد یک سیستم […]
هدفگرایی برای سیستم سازی در محیط کار هدفگرایی برای سیستم سازی در محیط کار به این معنا است که فرد یا سازمان به جای تمرکز بر وظایف و چگونگی انجام آنها بر روی نتایج نهایی این وظایف تمرکز نماید. هدفگرایی قاطعانه، تمرکز اصلی را به جای فرآیند انجام کارها، به اهدافی اختصاص میدهد که […]
کارهای مدیر در کسب و کار سیستمی چیست؟ این آشنا به نظر می رسد؟ به سرکار می روید، رایانه خود را روشن می کنید و یک جریان بی پایان از ایمیل ها به شما خوش آمد گویی می کنند. شروع به پاسخ دادن به آنها می کنید، با امید به اینکه این کار را هر […]
واگذاری تصمیمات براي سيستم سازي در محل کار واگذاری تصمیمات براي سيستم سازي یک روند تدریجی برای مدیریت و کارمندان است. مدیر و کارمند هر دو نیاز به زمان دارند تا یکدیگر را فهمیده و در این مسیر راحت باشند. مهارت واگذاری تصمیمات براي سيستم سازي به راحتی توسط مدیر یا کارمند به […]
8 گام در جهت تفویض اختیار برای سیستم سازی موفق توسط مدیران و ناظران اگر میخواهید به عنوان یک رهبر یا مدیر موفق عمل نمایید، بسیار مهم است که در اوایل کار مدیریتی خود متوجه شوید که نمیتوانید به تنهایی به اهداف خود برسید. هنگامی که ناظران و مدیران نتوانند کار خود را تفویض اختیار […]
ایجاد قالب کار روزانه سيستم ساز برای مدیریت و کارکنان یک برنامه زمان بندی یا قالب کار روزانه سيستم ساز را میتوان به عنوان یک ابزار مدیریت زمان مورد بررسی قرار داد که زمان خاصی را برای انجام وظایف خاص مشخص میکند. ایجاد قالب کار روزانه سيستم ساز به ایجاد حس نظم برای افراد […]