کسبوکارهای کوچک برای افزایش درآمد و حمایت از جریان نقدی سالم به افزایش فروش خود متکی هستند.
تیم فروش شما بهترین منبع شما برای رشد پایگاه مشتری کسبوکار شما و افزایش فروش است. با این حال، جنبههای دیگر کسبوکار شما، مانند توسعه محصول، بازاریابی و خدمات مشتری نیز میتواند به افزایش فروش کمک کند.
به یاد داشته باشید، شما میتوانید فروش را به روشهای مختلف افزایش دهید. علاوه بر به دست آوردن مشتریان جدید، میتوانید بر افزایش دفعات، وفاداری و مقدار ریالی فروش به مشتریان فعلی تمرکز کنید.
از استراتژیهای اثبات شده برای افزایش فروش با مشتریان فعلی و بالقوه خود استفاده کنید.
نحوه افزایش فروش با مشتریان فعلی
مشتریان فعلی شما بهترین گزینه برای افزایش فروش هستند، بنابراین تقویت حفظ مشتری باید متمرکز بر تلاشهای فروش و بازاریابی شما باشد. این افراد در حال حاضر از محصولات یا خدمات شما استفاده میکنند، بنابراین به اندازه کافی برای خرید راهحلهای شما به شما اعتماد دارند. اگر سطح خدمات رضایت مشتری را به آنها ارائه دهید، احتمال بیشتری دارد که دوباره از شما خرید کنند و به افزایش فروش کسبوکار شما کمک کنند.
در اینجا چهار راه برای افزایش فروش با مشتریان فعلی آورده شده است.
مشتریان از شرکتهایی که از آنها خرید میکنند انتظار دارند سلیقه، خواستهها و رفتار آنها را درک کنند. در واقع، شرکتFresh Lime دریافت که 56% از مشتریان به برندی که احساس میکنند آنها را درک میکند وفادار میمانند.
در اینجا چند استراتژی برای یادگیری در مورد نیازهای مشتریان و تنظیم تاکتیکهای خود آورده شده است.
از مشتریان فعلی بخواهید که در مورد محصولات و خدمات خود و اینکه چه احساسی نسبت به خدمات شما دارند بازخورد دهند. کشف کنید که در کجا ممکن است کمبود داشته باشید یا مشتریان در کجا مشکل دارند. همچنین مشخص کنید که چه چیزی مشتریان را از خدمات مشتری خوشحال میکند.
بازخورد مشتری میتواند فرصتهایی را که در نظر نگرفتهاید شناسایی کند، تا بتوان آن را به فروش جدید تبدیل کرد. به عنوان مثال، فرض کنید وبسایتهایی را توسعه میدهید که بهمنظور افزایش سرنخهای فروش برای کسبوکار مشتریانتان بهینهسازی شدهاند. مشتریان شما ممکن است بخواهند با ایجاد یک خبرنامه ایمیلی نحوه تعامل خود با مشتریان خود را بهبود بخشند. میتوانید سیستمی را برای خودکارسازی جمعآوری ایمیل و انتشار خبرنامه راهاندازی کنید و آن را به یک سیستم CRM متصل کنید.
اجرای تبلیغات فروش و بازاریابی برای مشتریان فعلی یک راه عالی برای پاداش دادن به آنها جهت وفاداری و کسبوکارشان است. برخی از مشتریان وقتی میبینند شرکتی پیشنهاداتی را فقط برای مشتریان جدید ارائه میدهد، ناراضی یا ناامید میشوند.
برخی از نکات در مورد اجرای تبلیغات برای مشتریان فعلی عبارتند از:
در حالت ایده آل، شما باید تبلیغات فروش و بازاریابی را برای مشتریان فعلی به طور منظم، مانند ماهانه یا فصلی، اجرا کنید. مشتریان فعلی شما مشتاقانه منتظر این تبلیغات هستند، تعاملات با شما را افزایش میدهند در نتیجه فروش شما را افزایش میدهند.
مشتریان را تشویق کنید تا این «اطلاعات داخلی» را با ارجاع به افرادی که میشناسند به اشتراک بگذارند – که در این صورت نفرات جدید میتوانند مشتری شوند. ارجاعات یک راه موثر برای رشد پایگاه مشتریان شما هستند.
همچنین میتوانید تبلیغات نامنظم مشتری، مانند تخفیف یا هدایایی در تولدها و سالگردهای خاص، نگاههای پنهانی، آزمایشهای رایگان محصولات و خدمات جدید و دعوتنامهها برای رویدادهای تحت حمایت شرکت را اجرا کنید. یا میتوانید با برنامه وفاداری به مشتریان اجازه دهید در زمان خود تخفیفها و هزینههای رایگان دریافت کنند.
به جای اینکه همیشه سعی کنید به مشتریان خود بفروشید، روی خدماترسانی به آنها کار کنید. نیازهای آنها را در نظر بگیرید و به این موضوع که چگونه شرایط را برای آنها بهتر کنید فکر کنید. ارائه خدمات عالی به مشتریان به معنای فراتر رفتن از تجربه فروش است تا نشان دهید که چقدر از آنها قدردانی میکنید. این به افزایش وفاداری مشتری کمک میکند که باعث افزایش فروش میشود.
در اینجا چند نمونه از خدمات عالی به مشتریان آورده شده است:
افزایش فروش با چشم انداز
مشتریان بالقوه منبع بالقوه فروش جدید هستند. هر مشتری زمانی یک مشتری بالقوه بوده و شما باید منابعی را برای تبدیل آن سرنخها به مشتریان صرف میکردید. مشتریان بالقوه از کسبوکار شما و پیشنهادات آن آگاه هستند، اما هنوز به سمت مشتری شدن جهش نکردهاند.
در اینجا چند راه برای افزایش فروش با مشتریان بالقوه وجود دارد.
مشتریان بالقوه از قبل محصولات یا خدمات موجود شما را میشناسند، بنابراین ممکن است لازم باشد پیشنهادات خود را به گونهای متفاوت بستهبندی کنید تا آنها را به مشتری تبدیل کنید. مشتریان بالقوه (و مشتریان فعلی) پیشنهادهای ویژه را دوست دارند زیرا آنها برای سرمایهگذاری بر خود بیشتر مایل هستند و خرید را راحتتر میدانند.
راههای زیادی برای ایجاد پیشنهادات ویژه وجود دارد، از جمله موارد زیر:
بستهها را ایجاد کنید.
محصولات یا خدمات مشابه را در یک بسته ترکیب کنید. محصولات یا خدمات مختلفی را که یک موضوع مشترک دارند یا به یک موضوع مرتبط میپردازند، ترکیب کنید.
یک مشوق قیمت ارائه دهید.
بستههای قیمتی تنظیم میشود تا نسبت به خرید تکی محصولات مقرونبهصرفهتر باشند.
احساس فوریت ایجاد کنید.
برای ایجاد حس فوریت، محدودیت زمانی برای در دسترس بودن بسته یا پیشنهاد قرار دهید. دلیلی برای محدودیتها، مانند موجودی انبار یا ورود موجودیها و خطوط محصول جدید، بیان کنید.
آزمایشهای رایگان را ارائه دهید.
گزینه دیگر ارائه آزمایشی و نمایش رایگان محصولات یا خدمات خود است. این به مشتریان بالقوه کمک میکند تا ببینند چگونه محصول یا خدمات بدون صرف هزینه به نیازها و وضعیت خاص آنها پاسخ میدهد.
ارائه خدمات به مشتریان با سطح بالایی از آموزش و خدمات پس از فروش، اطمینان حاصل میکند که آنها از محصول یا خدمات به درستی استفاده میکنند و بیشترین ارزش را به دست میآورند و شانس فروش را افزایش میدهند.
محتوای شما چقدر در تبلیغ محصولات و خدمات شما موثر است؟ ممکن است مجبور شوید یک ممیزی محتوا انجام دهید و تغییرات قابل توجهی در نحوه صحبت در مورد تجارت خود ایجاد کنید.
تمام محتوای خود، از جمله وبسایت، شبکههای اجتماعی و مطالب بازاریابی خود را بررسی کنید. از خود بپرسید، “آیا این محتوا بر ویژگیها یا مزایا تمرکز دارد؟” پاسخ باید مزایا باشد. اگر نه، زمان بازنویسی فرا رسیده است. مزایا بر آنچه مشتریان شما از محصولات یا خدمات شما به دست میآورند متمرکز است، در حالی که ویژگیها توصیف میکنند که محصولات و خدمات شما چه میکنند. هدف این است که نشان دهید چگونه محصولات یا خدمات شما کسبوکار یا زندگی مشتریان شما را بهبود میبخشد.
به عنوان مثال، این یک ویژگی است: “این ریش تراش برقی با باتریهای قابل شارژ کار میکند.”
این یک فایده است: “عجله دارید؟ در حالی که در حال دریافت تاکسی اینترنتی برای جلسه بعدی خود هستید، اصلاح کنید.”
مشتریان بالقوه دائماً با پیامهای تبلیغاتی غرق میشوند، بنابراین گم شدن پیام شما در سر و صدا آسان است. نکته کلیدی این است که با انجام کاری متفاوت یا ارزشمند مورد توجه قرار بگیرید.
پرسروصدا نباشید – جالبتر باشید. برای این کار نکات زیر را در نظر بگیرید:
کسبوکار شما باید در رسانههای اجتماعی باشد، زیرا مشتریان بالقوه شما در آنجا هستند، بنابراین بهینهسازی حسابهای اجتماعی شما ضروری است.
نمایه رسانههای اجتماعی شما بیش از نام و اطلاعات تماس شما ارائه میدهد. این مانند یک وبسایت کوچک است که شما و کسبوکارتان را تبلیغ میکند. نمایه شما باید به وضوح نشان دهد که شما چه کسی هستید؟ چه کاری انجام میدهید؟ و چه کسی از محصولات یا خدمات شما استفاده میکند؟ وقتی مردم از نمایه رسانههای اجتماعی شما بازدید میکنند، باید بلافاصله متوجه شوند که شما چه کسی هستید و چرا باید شما را بشناسند.
هر پلتفرم رسانههای اجتماعی متفاوت است، بنابراین پروفایلهای شما باید متفاوت باشد. هر کدام باید برند خود را حفظ کنند اما برای پلتفرم خاص خود مناسب باشند. نمایه لینکدین با اینستاگرام و سایر رسانههای اجتماعی باید متفاوت باشد.
مشتریان بالقوه شما برای کسبوکار و لذت در رسانههای اجتماعی هستند. هر پلتفرم رسانه اجتماعی فرصتهایی برای تبلیغ کسبوکار، محصولات و خدمات شما ارائه میدهد. این یک نوع تبلیغات نسبتاً مقرون به صرفه است.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی چندین مزیت دارد:
مشتریان بالقوه شما در حال حاضر در شبکههای اجتماعی مختلف هستند. در هر کجا که هستند با هم معاشرت کنید تا بتوانید جامعه بسازید و در مورد محصولات یا خدمات خود انتقال اخبار دهان به دهان ایجاد کنید.
چگونه تبلیغات دهان به دهان تولید کنید؟
هر وبسایت – و هر صفحه در وبسایت شما – باید یک تماس برای اقدام (CTA) داشته باشد. این کار بازدیدکننده را به انجام کاری هدایت میکند، مانند تماس با شما برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت نام برای یک خبرنامه رایگان، دانلود گزارش یا راهاندازی یک تماس اکتشافی.
هنگام تصمیمگیری در مورد CTA، مشخص کنید که میخواهید بازدیدکننده شما چه کاری انجام دهد. هدف تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه است، بنابراین کمی به CTA فکر کنید. همچنین بستگی به این دارد که آنها در چه صفحهای هستند. مطمئن شوید که دستورالعملها واضح هستند و CTA شما متمایز است. یک CTA قانع کننده میتواند مشتریان بالقوه زیادی را به همراه داشته باشد و فروش شما را افزایش دهد.
مسیر از مشتری تا فروش به ندرت کوتاه و مستقیم است. ممکن است چندین نقطه تماس و تعامل با مشتریان بالقوه برای تبدیل آنها به مشتری و ایجاد فروش نیاز باشد. یکی از راههای موثر برای هدایت مشتریان بالقوه در مسیر خرید محصول یا خدمات، بازاریابی ایمیلی است. استفاده از یکی از بهترین خدمات “ایمیل مارکتینگ” میتواند این فرآیند را بدون مشکل و بدون دردسر کند.
بازاریابی ایمیلی شامل رشد یک لیست ایمیل از طریق جمعآوری ایمیلهای مشتریان احتمالی (با اجازه آنها) و حفظ ارتباط با آنها است. ارتباط میتواند شامل ارسال پیامهای ایمیل خودکار، خبرنامههای ایمیل و سایر مکاتبات باشد.
شما میتوانید مشتریان بالقوه را در مورد محصولات و خدمات خود آموزش دهید، معاملات و تخفیفهای ویژه ارائه دهید، پیوندهایی به مطالعات موردی و توصیفات ارائه دهید، و آنها را از محصولات جدید و سایر اخبار مربوط به شرکت خود مطلع کنید. زمانی که مشتری بالقوه به دنبال راهحلی برای نیازهای خود است، در تماس ماندن با شما را در ذهن خود نگه میدارد.
https://www.business.com/articles/12-ways-to-increase-sales/