کسبوکارهای کوچک برای افزایش درآمد و حمایت از جریان نقدی سالم به افزایش فروش خود متکی هستند.
تیم فروش شما بهترین منبع شما برای رشد پایگاه مشتری کسبوکار شما و افزایش فروش است. با این حال، جنبههای دیگر کسبوکار شما، مانند توسعه محصول، بازاریابی و خدمات مشتری نیز میتواند به افزایش فروش کمک کند.
به یاد داشته باشید، شما میتوانید فروش را به روشهای مختلف افزایش دهید. علاوه بر به دست آوردن مشتریان جدید، میتوانید بر افزایش دفعات، وفاداری و مقدار ریالی فروش به مشتریان فعلی تمرکز کنید.
از استراتژیهای اثبات شده برای افزایش فروش با مشتریان فعلی و بالقوه خود استفاده کنید.
نحوه افزایش فروش با مشتریان فعلی
مشتریان فعلی شما بهترین گزینه برای افزایش فروش هستند، بنابراین تقویت حفظ مشتری باید متمرکز بر تلاشهای فروش و بازاریابی شما باشد. این افراد در حال حاضر از محصولات یا خدمات شما استفاده میکنند، بنابراین به اندازه کافی برای خرید راهحلهای شما به شما اعتماد دارند. اگر سطح خدمات رضایت مشتری را به آنها ارائه دهید، احتمال بیشتری دارد که دوباره از شما خرید کنند و به افزایش فروش کسبوکار شما کمک کنند.
در اینجا چهار راه برای افزایش فروش با مشتریان فعلی آورده شده است.
- رفتار فعلی مشتری برای افزایش فروش را تایید کنید.
مشتریان از شرکتهایی که از آنها خرید میکنند انتظار دارند سلیقه، خواستهها و رفتار آنها را درک کنند. در واقع، شرکتFresh Lime دریافت که 56% از مشتریان به برندی که احساس میکنند آنها را درک میکند وفادار میمانند.
در اینجا چند استراتژی برای یادگیری در مورد نیازهای مشتریان و تنظیم تاکتیکهای خود آورده شده است.
- درباره مشتریان فعلی تحقیق کنید: برای درک بهتر مشتریان خود، یک برنامه تحقیقاتی بازار ایجاد کنید تا نحوه استفاده آنها از محصولات و خدمات شما را بیاموزید. محصولات شما ممکن است ویژگیهای زیادی داشته باشند، اما مشتریان شما ممکن است فقط از یک یا دو ویژگی استفاده کنند. آنها همچنین ممکن است در استفاده یا اجرای سایر جنبههای محصولات یا خدمات شما مشکل داشته باشند. یادگیری در مورد رفتار مشتری به شما کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را ارتقا دهید یا آنها را با قیمت بالاتر مطابق با نیازهای مشتریان خود تنظیم کنید.
- سفارشی کردن پیشنهادات برای مشتریان: از یکی از بهترین راهحلهای نرمافزار CRM برای نگهداری و استفاده از دادههای خرید و مرور برای سفارشی کردن معاملات و هدف قرار دادن مجدد مشتریان در صورت رها کردن سبد خرید خود استفاده کنید.
- فروش متقابل و افزایش فروش به مشتریان فعلی: فروش متقابل میتواند تاکتیک موثری باشد. هنگامی که مشتریان از یک محصول خاص استفاده میکنند، میتوانید محصولات مرتبط را به صورت متقابل بفروشید که مکمل یا به محصولات موجود آنها میافزاید. شما باید به آنها نشان دهید که چگونه از خرید محصولات دیگر سود میبرند. همچنین میتوانید یک محصول یا خدمات ممتاز را به فروش برسانید تا به مشتریان کمک کنید به نتایج بهتری دست یابند، کارایی را افزایش، هزینهها را کاهش یا کسبوکار خود را توسعه دهند.
- آموزش و خدمات را شخصی کنید: رویکرد دیگر ارائه آموزش شخصی یا خدمات شخصیسازی شده به مشتریان است. به جای افزایش فروش خدمات، از این فرصت برای تقویت ارتباط با مشتری استفاده کنید و نشان دهید که کجا میتوانید ارزش اضافه کنید. نکته کلیدی این است که به جای تلاش برای فروش سخت خدماتی که ممکن است مایل نباشند، فرصتهای موجود را به مشتری نشان دهید.
- برای افزایش فروش، بازخورد مشتری را درخواست کنید.
از مشتریان فعلی بخواهید که در مورد محصولات و خدمات خود و اینکه چه احساسی نسبت به خدمات شما دارند بازخورد دهند. کشف کنید که در کجا ممکن است کمبود داشته باشید یا مشتریان در کجا مشکل دارند. همچنین مشخص کنید که چه چیزی مشتریان را از خدمات مشتری خوشحال میکند.
بازخورد مشتری میتواند فرصتهایی را که در نظر نگرفتهاید شناسایی کند، تا بتوان آن را به فروش جدید تبدیل کرد. به عنوان مثال، فرض کنید وبسایتهایی را توسعه میدهید که بهمنظور افزایش سرنخهای فروش برای کسبوکار مشتریانتان بهینهسازی شدهاند. مشتریان شما ممکن است بخواهند با ایجاد یک خبرنامه ایمیلی نحوه تعامل خود با مشتریان خود را بهبود بخشند. میتوانید سیستمی را برای خودکارسازی جمعآوری ایمیل و انتشار خبرنامه راهاندازی کنید و آن را به یک سیستم CRM متصل کنید.
- برای افزایش فروش، تبلیغات را برای مشتریان فعلی اجرا کنید.
اجرای تبلیغات فروش و بازاریابی برای مشتریان فعلی یک راه عالی برای پاداش دادن به آنها جهت وفاداری و کسبوکارشان است. برخی از مشتریان وقتی میبینند شرکتی پیشنهاداتی را فقط برای مشتریان جدید ارائه میدهد، ناراضی یا ناامید میشوند.
برخی از نکات در مورد اجرای تبلیغات برای مشتریان فعلی عبارتند از:
- تبلیغات منظم را برنامه ریزی کنید.
در حالت ایده آل، شما باید تبلیغات فروش و بازاریابی را برای مشتریان فعلی به طور منظم، مانند ماهانه یا فصلی، اجرا کنید. مشتریان فعلی شما مشتاقانه منتظر این تبلیغات هستند، تعاملات با شما را افزایش میدهند در نتیجه فروش شما را افزایش میدهند.
- مشتریان را به اشتراک گذاری تبلیغات تشویق کنید.
مشتریان را تشویق کنید تا این «اطلاعات داخلی» را با ارجاع به افرادی که میشناسند به اشتراک بگذارند – که در این صورت نفرات جدید میتوانند مشتری شوند. ارجاعات یک راه موثر برای رشد پایگاه مشتریان شما هستند.
- تبلیغات ویژه را اجرا کنید.
همچنین میتوانید تبلیغات نامنظم مشتری، مانند تخفیف یا هدایایی در تولدها و سالگردهای خاص، نگاههای پنهانی، آزمایشهای رایگان محصولات و خدمات جدید و دعوتنامهها برای رویدادهای تحت حمایت شرکت را اجرا کنید. یا میتوانید با برنامه وفاداری به مشتریان اجازه دهید در زمان خود تخفیفها و هزینههای رایگان دریافت کنند.
- ارائه خدمات عالی به مشتریان برای افزایش فروش.
به جای اینکه همیشه سعی کنید به مشتریان خود بفروشید، روی خدماترسانی به آنها کار کنید. نیازهای آنها را در نظر بگیرید و به این موضوع که چگونه شرایط را برای آنها بهتر کنید فکر کنید. ارائه خدمات عالی به مشتریان به معنای فراتر رفتن از تجربه فروش است تا نشان دهید که چقدر از آنها قدردانی میکنید. این به افزایش وفاداری مشتری کمک میکند که باعث افزایش فروش میشود.
در اینجا چند نمونه از خدمات عالی به مشتریان آورده شده است:
- ارائه مشاوره رایگان، راهنماها و اطلاعات مفید در مورد محصولات و خدمات مختلف؛
- تعیین فردی برای پاسخگویی به سوالات ایمیل در اسرع وقت؛
- ایجاد استثنا در قوانین شرکت برای مشتریان فعلی که میخواهند از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند؛
- شخصیسازی تحویل محصول با گنجاندن یادداشتهای تشکر دستنویس یا ارسال عکس بهجای ارسال پیوند به عکس؛
- مدیریت محتوای آموزنده در وبسایت و صفحات رسانههای اجتماعی بر اساس سوالات و نظرات مشتریان؛
افزایش فروش با چشم انداز
مشتریان بالقوه منبع بالقوه فروش جدید هستند. هر مشتری زمانی یک مشتری بالقوه بوده و شما باید منابعی را برای تبدیل آن سرنخها به مشتریان صرف میکردید. مشتریان بالقوه از کسبوکار شما و پیشنهادات آن آگاه هستند، اما هنوز به سمت مشتری شدن جهش نکردهاند.
در اینجا چند راه برای افزایش فروش با مشتریان بالقوه وجود دارد.
- ایجاد بسته ها، معاملات و آزمایشات رایگان برای تبدیل مشتریان بالقوه
مشتریان بالقوه از قبل محصولات یا خدمات موجود شما را میشناسند، بنابراین ممکن است لازم باشد پیشنهادات خود را به گونهای متفاوت بستهبندی کنید تا آنها را به مشتری تبدیل کنید. مشتریان بالقوه (و مشتریان فعلی) پیشنهادهای ویژه را دوست دارند زیرا آنها برای سرمایهگذاری بر خود بیشتر مایل هستند و خرید را راحتتر میدانند.
راههای زیادی برای ایجاد پیشنهادات ویژه وجود دارد، از جمله موارد زیر:
بستهها را ایجاد کنید.
محصولات یا خدمات مشابه را در یک بسته ترکیب کنید. محصولات یا خدمات مختلفی را که یک موضوع مشترک دارند یا به یک موضوع مرتبط میپردازند، ترکیب کنید.
یک مشوق قیمت ارائه دهید.
بستههای قیمتی تنظیم میشود تا نسبت به خرید تکی محصولات مقرونبهصرفهتر باشند.
احساس فوریت ایجاد کنید.
برای ایجاد حس فوریت، محدودیت زمانی برای در دسترس بودن بسته یا پیشنهاد قرار دهید. دلیلی برای محدودیتها، مانند موجودی انبار یا ورود موجودیها و خطوط محصول جدید، بیان کنید.
آزمایشهای رایگان را ارائه دهید.
گزینه دیگر ارائه آزمایشی و نمایش رایگان محصولات یا خدمات خود است. این به مشتریان بالقوه کمک میکند تا ببینند چگونه محصول یا خدمات بدون صرف هزینه به نیازها و وضعیت خاص آنها پاسخ میدهد.
ارائه خدمات به مشتریان با سطح بالایی از آموزش و خدمات پس از فروش، اطمینان حاصل میکند که آنها از محصول یا خدمات به درستی استفاده میکنند و بیشترین ارزش را به دست میآورند و شانس فروش را افزایش میدهند.
- یک ممیزی محتوا برای افزایش فروش با مشتریان بالقوه انجام دهید.
محتوای شما چقدر در تبلیغ محصولات و خدمات شما موثر است؟ ممکن است مجبور شوید یک ممیزی محتوا انجام دهید و تغییرات قابل توجهی در نحوه صحبت در مورد تجارت خود ایجاد کنید.
تمام محتوای خود، از جمله وبسایت، شبکههای اجتماعی و مطالب بازاریابی خود را بررسی کنید. از خود بپرسید، “آیا این محتوا بر ویژگیها یا مزایا تمرکز دارد؟” پاسخ باید مزایا باشد. اگر نه، زمان بازنویسی فرا رسیده است. مزایا بر آنچه مشتریان شما از محصولات یا خدمات شما به دست میآورند متمرکز است، در حالی که ویژگیها توصیف میکنند که محصولات و خدمات شما چه میکنند. هدف این است که نشان دهید چگونه محصولات یا خدمات شما کسبوکار یا زندگی مشتریان شما را بهبود میبخشد.
به عنوان مثال، این یک ویژگی است: “این ریش تراش برقی با باتریهای قابل شارژ کار میکند.”
این یک فایده است: “عجله دارید؟ در حالی که در حال دریافت تاکسی اینترنتی برای جلسه بعدی خود هستید، اصلاح کنید.”
- برای افزایش فروش با مشتریان بالقوه، کاری قابل توجه یا منحصر به فرد انجام دهید.
مشتریان بالقوه دائماً با پیامهای تبلیغاتی غرق میشوند، بنابراین گم شدن پیام شما در سر و صدا آسان است. نکته کلیدی این است که با انجام کاری متفاوت یا ارزشمند مورد توجه قرار بگیرید.
پرسروصدا نباشید – جالبتر باشید. برای این کار نکات زیر را در نظر بگیرید:
- راههای جدید و منحصر به فرد برای تبلیغ محصولات و خدمات خود بیابید.
- از ویدئو در بازاریابی محتوایی خود استفاده کنید. یک ویدیوی خندهدار ایجاد کنید که نشان دهد چگونه از محصولات خود به روشهای جدید و منحصر به فرد استفاده کنید.
- ادعایی را مطرح کنید که هیچ شرکت دیگری مطرح نمیکند و سپس آن را با شواهد و مدارک تایید کنید.
- یک رویداد مطبوعاتی برای راهاندازی یک محصول یا خدمات جدید برنامهریزی کنید.
- از یک هدف خیریه غیر مرتبط با تجارت شما حمایت کنید.
- یک هدیه رایگان عجیب یا خندهدار ایجاد کنید.
- اولین شرکتی در زمینه خود باشید که کار خاصی انجام میدهد.
- پروفایلهای رسانههای اجتماعی خود را برای افزایش فروش با مشتریان بالقوه بهینه کنید.
کسبوکار شما باید در رسانههای اجتماعی باشد، زیرا مشتریان بالقوه شما در آنجا هستند، بنابراین بهینهسازی حسابهای اجتماعی شما ضروری است.
نمایه رسانههای اجتماعی شما بیش از نام و اطلاعات تماس شما ارائه میدهد. این مانند یک وبسایت کوچک است که شما و کسبوکارتان را تبلیغ میکند. نمایه شما باید به وضوح نشان دهد که شما چه کسی هستید؟ چه کاری انجام میدهید؟ و چه کسی از محصولات یا خدمات شما استفاده میکند؟ وقتی مردم از نمایه رسانههای اجتماعی شما بازدید میکنند، باید بلافاصله متوجه شوند که شما چه کسی هستید و چرا باید شما را بشناسند.
هر پلتفرم رسانههای اجتماعی متفاوت است، بنابراین پروفایلهای شما باید متفاوت باشد. هر کدام باید برند خود را حفظ کنند اما برای پلتفرم خاص خود مناسب باشند. نمایه لینکدین با اینستاگرام و سایر رسانههای اجتماعی باید متفاوت باشد.
- برای افزایش فروش با مشتریان بالقوه در رسانههای اجتماعی تبلیغ کنید.
مشتریان بالقوه شما برای کسبوکار و لذت در رسانههای اجتماعی هستند. هر پلتفرم رسانه اجتماعی فرصتهایی برای تبلیغ کسبوکار، محصولات و خدمات شما ارائه میدهد. این یک نوع تبلیغات نسبتاً مقرون به صرفه است.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی چندین مزیت دارد:
- پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دادههای زیادی در مورد کاربران خود دارند، بنابراین میتوانید تبلیغات را هدف قرار دهید تا پیام خود را در مقابل مشتریان بالقوه خاص دریافت کنید؛
- میتوانید آزمایشهایی را اجرا کنید تا ببینید چه تبلیغاتی بیشترین طنیناندازی را در مشتریان بالقوه دارد؛
- شما میتوانید انتخاب کنید دقیقا چقدر میخواهید هزینه کنید؛
- شما میتوانید نتایج کمپین تبلیغاتی خود را اندازه گیری کنید؛
- شما میتوانید وفاداری به برند ایجاد کنید، دنبال کنندگان را به وبسایت خود جذب کنید و یک جامعه برند ایجاد کنید؛
- بسته به پلتفرم، میتوانید از تلاشهای پولی خود در رسانههای اجتماعی با سایر محتوای بازاریابی رسانههای اجتماعی، مانند مقالات، پستهای وبلاگ، ویدیوها و پیوندهایی به وبسایت خود پشتیبانی کنید؛
- برای افزایش فروش با مشتریان بالقوه، تبلیغات شفاهی ایجاد کنید.
مشتریان بالقوه شما در حال حاضر در شبکههای اجتماعی مختلف هستند. در هر کجا که هستند با هم معاشرت کنید تا بتوانید جامعه بسازید و در مورد محصولات یا خدمات خود انتقال اخبار دهان به دهان ایجاد کنید.
چگونه تبلیغات دهان به دهان تولید کنید؟
- به گروههای مرتبط بپیوندید و با پاسخ دادن به سوالات شرکتکنندگان در بحثها مشارکت کنید؛
- پستهای وبلاگ بنویسید و پیوندهایی برای به اشتراک گذاشتن دانش خود در زمینههای تخصصی خود ارائه دهید؛
- در چت رومها در مورد موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود به گفتگو بپردازید؛
- در مورد پستها و پرسوجوهای دیگران نظر دهید و با تجربه و دانش خود باعث ایجاد ارزش افزوده شوید؛
- برای افزایش فروش با مشتریان بالقوه، یک تماس برای اقدام در وبسایت خود قرار دهید.
هر وبسایت – و هر صفحه در وبسایت شما – باید یک تماس برای اقدام (CTA) داشته باشد. این کار بازدیدکننده را به انجام کاری هدایت میکند، مانند تماس با شما برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت نام برای یک خبرنامه رایگان، دانلود گزارش یا راهاندازی یک تماس اکتشافی.
هنگام تصمیمگیری در مورد CTA، مشخص کنید که میخواهید بازدیدکننده شما چه کاری انجام دهد. هدف تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه است، بنابراین کمی به CTA فکر کنید. همچنین بستگی به این دارد که آنها در چه صفحهای هستند. مطمئن شوید که دستورالعملها واضح هستند و CTA شما متمایز است. یک CTA قانع کننده میتواند مشتریان بالقوه زیادی را به همراه داشته باشد و فروش شما را افزایش دهد.
- برای افزایش فروش با مشتریان بالقوه، با ایمیل مارکتینگ در تماس باشید.
مسیر از مشتری تا فروش به ندرت کوتاه و مستقیم است. ممکن است چندین نقطه تماس و تعامل با مشتریان بالقوه برای تبدیل آنها به مشتری و ایجاد فروش نیاز باشد. یکی از راههای موثر برای هدایت مشتریان بالقوه در مسیر خرید محصول یا خدمات، بازاریابی ایمیلی است. استفاده از یکی از بهترین خدمات “ایمیل مارکتینگ” میتواند این فرآیند را بدون مشکل و بدون دردسر کند.
بازاریابی ایمیلی شامل رشد یک لیست ایمیل از طریق جمعآوری ایمیلهای مشتریان احتمالی (با اجازه آنها) و حفظ ارتباط با آنها است. ارتباط میتواند شامل ارسال پیامهای ایمیل خودکار، خبرنامههای ایمیل و سایر مکاتبات باشد.
شما میتوانید مشتریان بالقوه را در مورد محصولات و خدمات خود آموزش دهید، معاملات و تخفیفهای ویژه ارائه دهید، پیوندهایی به مطالعات موردی و توصیفات ارائه دهید، و آنها را از محصولات جدید و سایر اخبار مربوط به شرکت خود مطلع کنید. زمانی که مشتری بالقوه به دنبال راهحلی برای نیازهای خود است، در تماس ماندن با شما را در ذهن خود نگه میدارد.
https://www.business.com/articles/12-ways-to-increase-sales/