سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

زمان مطالعه مطلب: 9 دقیقه

هزینه­ های نرم­ افزاری و سخت ­افزاری برای کسب و کارها به طور متوسط رو به افزایش است در حالی که نرخ رشد درآمد آنها به همان نسبت افزایش پیدا نمی­کند.

در دنیا شرکت ­های کوچک به طور متوسط سالانه 13.100 دلار برای هر کارمند در حوزه نم افزار هزینه می­کند. با بکارگیری برخی از گزینه ­های هوشمند، شرکت ­ها می­توانند این هزینه را به شدت کاهش دهند.

در مطلب قصد داریم در مورد برخی از نرم افزارهای سیستم سازی و سخت ­افزاری که با هزینه بسیار پایین در کسب و کارهای متوسط و کوچک قابل بکارگیری است را معرفی نماییم. دسته ­بندی نرم افزارهای سیستم سازی به شرح زیر است:

  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  • VoIP
  • وب برندینگ
  • ابزار گردش کار
  • سوئیت­های اداری
  • ابزارهای مدیریت پروژه
  • ابزارهای بازاریابی مبتنی بر ایمیل
  • ابزارهای ارتباطی تیم
  • فضای ذخیره­سازی ابری
  • ابزارهای مدیریت بانک اطلاعاتی
  • ابزارهای ایمیل داخلی
  • نرم افزارهای هوش تجاری
  • و…

 

در دوره بلندمدت سیستم­ سازی زیرساخت­های مورد نیاز برای کسب و کارهای متوسط و کوچک بصورت کاربردی معرفی و آموزش داده خواهند شد.

 

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک می ­کند تا مسیر تعامل هر یک از مشتریان کسب و کار کوچک خود را دنبال نموده و در مراحل گوناگون این مسیر، همراه‎شان باشید. کسب و کار شما با آگاهی از این که هر یک از خریداران در کدام نقطه از چرخه‎ فروش قرار دارند، قادر خواهد بود تا بازاریابی و تجربه‎ مشتری از فروش را به­ طور موثری سفارشی ­سازی نموده و با ایجاد حس رضایت در مشتریان، آن­ها را به سمت مذاکره و نهایتاً خرید سوق دهد. کسب و کار شما بدون بهره­ گیری از ابزار CRM به اطلاعات لازم و ضروری دسترسی نداشته و بازار رقابتی صنعت خود را از دست خواهد داد. این ابزار به شما کمک خواهد کرد تا برای تعامل با مشتریان خود، مسیری هموار و مطلوب فراهم نموده و به این ترتیب، از بازگشت آن ‎ها اطمینان یابید!

نرم­ افزارهای CRM در طی سال­ های اخیر پیشرفت زیادی کرده­اند و در حال حاضر دیگر فقط مربوط به عملیات بازاریابی و فروش نیستند بلکه دارای ماژول­ های مختلفی هستند که سیستم ­ها و فرایندهای مختلف کسب و کار شما را پوشش خواهند داد.

نرم­افزارهای CRM با راه کارهای سازنده خود طیف وسیعی از قابلیت ­های مربوط به فروش و بازاریابی را شامل می شود. البته موضوع به اینجا ختم نشده و این نرم­افزارها برای فعالیت ­های مربوط به مدیریت پروژه، انبارداری، سیستم مستندات و مدیریت اسناد، پرتال مشتریان و خدمات پس از فروش ماژول ­ها و قابلیت­های قابل توجهی ارائه می­کنند. در واقع از طریق این نرم­افزارها، سیستم­ها و فرایندهای مختلف موجود در یک کسب و کار پوشش داده خواهد شد.

در نظر گرفتن این حقیقت که نرم­افزار CRM در جایی استفاده خواهد شد که تیم فروشتان بیشتر وقتش را در آنجا می­گذراند.

در ادامه سه نمونه نرم­افزارهای CRM خوب معرفی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط معرفی شده است اما محدودیت­های خودشان را دارند مخصوصاً از نظر تعداد کاربر.

HubSpot

شرکت‌های کوچک و متوسط می­توانند بیشتر از 1.000.000 مشتری را با استفاده از CRM رایگان HubSpot مدیریت نماید. سپس با وارد کردن فعالیت فروش، بصورت خودکار نمایش گرافیکی با نمودارهای دایره‌ای، قیفی و لوله‌ای از فروش ایجاد نموده و درک عمیق و کاملی از پروفایل‌های تماس و مشتریان را ارائه می­دهد.

 

اگر بر توسعه کسب و کارتان با کمک ابزارهای Hubspot در آینده برنامه‌ریزی کرده‌اید، ‌می‌توانید با نسخه رایگان این نرم­افزار برای ثبت و انتقال راحت داده‌ها شروع کنید.

 

Capsule

مدیریت ارتباط با مخاطبین، نقش ها، مشتریان و فروشندگان با Capsule امکان­پذیر است. این CRM آنلاین، همه اطلاعات یک شرکت یا تماس با یک مشتری بالقوه را ثبت نموده و به همه افرادی که به آن نیاز دارید با سطح دسترسی معین ارائه خواهد کرد. تیم های فروش و بازاریابی به راحتی می­توانند ببینند که تیمشان چه کارهایی انجام داده است، اطلاعات را متمرکز کرده و از ارسال دوباره ایمیل یا چک­های دستی جلوگیری می­کند.

برای کسب و کارهای کوچک، Capsule امکان ایجاد دو کاربر، ثبت 250 تماس و فرصت را بصورت رایگان ارائه می­دهد.

 

Vitiger CRM

ویتایگر CRM یک نرم­افزار ارتباط با مشتری است که به همراه ماژول­ های قوی آن باعث بهبود فروش، بازاریابی، پشتیبانی و تجربه­ی ارتباطی اثر بخش و کارآمد با مشتری می­شود و از طریق افزایش فروش و صرفه­ جویی در زمان سبب رشد کسب و کار شما می شود. این نرم­افزار با راه­کارهای سازنده خود طیف وسیعی از ایمیل مارکتینگ و… را شامل می شود و همچنین برای فعالیت­های مربوط به مدیریت پروژه، خدمات پس از فروش، انبارداری و… قابلیت­هایی بیش از نرم­افزار CRM ارائه می­دهد.

نرم­افزار ارتباط با مشتری ویتایگر بصورت تحت شبکه و چند کاربری است، بدان معنی است که شما یا همکارانتان در هر نقطه از جهان و در هر زمانی می­توانید به آن دسترسی داشته باشید. هر کاربر می­تواند در یک نقطه از جهان رکورد یا فعالیتی را در نرم­افزار CRM ویتایگر به­روزرسانی کند و کاربران دیگر در هر نقطه­ ای که باشند، می­توانند با دسترسی به سیستم این به­روزرسانی را ببیند.

 

با توجه به تجربیات بالای تیم ما در مشاوره انتخاب نرم ­افزار، به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید یک سیستم CRM مناسب که بیشترین انطباق با خواسته­ ها و نیازمندی­های شما را دارد، برای کسب و کار خود با بهترین قیمت انتخاب نمایید. مشاوره در امر ارزیابی، انتخاب و خرید نرم­­افزار امری شناخته شده و اجتناب­ ناپذیر در سطح دنیا محسوب می­گردد.

 

VOIP

VoIP بر گرفته از Voice over Internet Protocol که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود، امکان استفاده از اینترنت به منظور مکالمات تلفنی را فراهم می نماید. در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی، VoIP از فن­آوری دیجیتال استفاده می­نماید و نیازمند یک اتصال broadband نظیر DSL است. هم اکنون شرکت ­های متعددی سرویس فوق را در اختیار علاقه ­مندان قرار می­دهند.

در این بخش به ذکر 10 دلیل جهت استفاده از سیستم­های نوین تلفن (VOIP) بجای سیستم­های سنتی (سانترال) اشاره می­گردد.

  1. نصب و راه اندازی ساده: سیستم های IP-PBX دارای رابط کاربری بر پایه وب هستند و از هر مکان روی شبکه می­توان با استفاده از یک مرورگر وب به سیستم دسترسی داشت و تنظیمات و تغییرات مورد نظر را اعمال نمود در حالی­که سیستم های تلفن سانترال باید از طریق نرم­افزارهای خاص خود و یا شماره­گیری کدهای خاص از روی تلفن برنامه­ریزی شوند.
  2. کاهش چشمگیر هزینه­ ها با استفاده از VoIP: با استفاده از سیستم ­های ویپ می­توان مکالمات بین شهری و بین­ المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد و صرفه جویی قابل ملاحظه­ای در هزینه ­های تلفن انجام داد.

3.عدم نیاز به سیم کشی اختصاصی برای شبکه تلفن: برخلاف تلفن سانترال که باید برای هر مشترک یک زوج سیم ارائه کرد و برای افزایش مشترکین و یا نصب سیستم سانترال، حجم قابل ملاحظه­ای سیم­کشی انجام داد، سیستم ­های مبتنی برIP می­توانند از بستر شبکه موجود برای کاربران استفاده کند و نیاز به سیم­کشی اختصاصی ندارند. برای مثال یک سیستم IP-PBX می­تواند از شبکه LAN متصل شده به رایانه کاربر برای خط تلفن نیز استفاده کند. همچنین از یک خط LAN می­توان به­ صورت همزمان برای تعداد زیادی کاربر استفاده نمود. از طرفی سیستم IP-PBX استفاده از شبکه بی سیم Wi-Fi در مکان ­هایی که امکان هیچ نوع سیم کشی وجود ندارد را ممکن می­سازد.

  1. عدم محدودیت در بکارگیری یک برند خاص: در سیستم­های سانترال برای حفظ کارایی سیستم معمولاً توصیه می­شود که اجزاء سیستم مانند گوشی کاربران و دیگر سیستم­های مکمل، از برند مشابه سیستم سانترال انتخاب شوند. در سیستم های IP-PBX به این علت که تمام تجهیزات مرتبط بر اساس استاندارد SIP ساخته می­شوند، این محدودیت وجود ندارد و شما می­توانید از هر برند مورد علاقه خود استفاده نمایید و در عین حال، هیچ کاهشی در کارایی سیستم مشاهده نخواهید کرد.
  2. توسعه­پذیری: سیستم­های ویپ در ظرفیت خطوط شهری و تعداد مشترکین بسیار انعطاف­پذیر هستند. هرگاه به تعداد بیشتری از خطوط شهری نیاز باشد و یا بخواهید تعداد کاربران را افزایش دهید، می­توان به سادگی با افزودن Gateway مناسب این کار را انجام داد و محدودیتی در تعداد و یا برند Gateway وجود ندارد.
  3. افزایش بازدهی و ارتقاء کیفیت خدمات به مشتریان: سیستم­های ویپ به علت استفاده از بستر IP به راحتی می­توانند با سرورها و نرم­افزارهای دیگر ارتباط داشته باشند. به عنوان مثال سیستم­های ویپ امکان اتصالبه سرویس­های (CRM (Customer Relationship Management یعنی سرویس مدیریت ارتباط با مشتریان را دارند.
  4. امکانات بیشتر با قیمت پایین­تر: سیستم های IP-PBX به همراه خود دارای طیف وسیعی از امکانات مانند پاسخگویی خودکار، منوی صوتی، پیغامگیر صوتی، امکان ارسال پیغام­های دریافت شده به ایمیل کاربر، گزارش­گیری مفصل از تماس ­ها هستند که برای پیاده­سازی این امکانات در تلفن سانترال می­بایست زیرسیستم­های زیادی به آن اضافه نمود که در نهایت هزینه انجام شده چندین برابر قیمت یک ویپ خواهد بود.
  5. امکان جابجایی و رومینگ: در سیستم­های ویپ در صورتی­که کاربر بخواهد از مکان دیگری در درون سازمان از شماره داخلی خود استفاده کند تنها کافی است تلفن خود را به نزدیک­ترین سوکت شبکه روی دیوار متصل کند و مانند سیستم ­های سانترال نیازی به سیم­کشی مجدد و یا انجام تغییرات در سیم­کشی نیست. از طرفی کاربر می­تواند از خانه و یا هر محل دیگری از طریق شبکه داده به سیستم ویپ متصل شود و تلفن­ها و پیغام­های خود را از آن محل مدیریت کند.
  6. امکان استفاده از Soft Phone : Soft Phone نرم­افزاری است که بر روی رایانه کاربر نصب می­شود و امکانات یک تلفن را برای کاربر فراهم می­کند. کاربر می­تواند از روی رایانه خود با هر یک از کاربران داخلی و یا در صورت داشتن مجوز با خطوط شهری تماس تلفنی داشته باشد. مزیت Soft Phone این است که با افزایش کاربران سیستم و استفاده آن ها از Soft Phone، هیچ هزینه اضافی بر سازمان تحمیل نخواهد شد.
  7. سهولت استفاده از تلفن: استفاده از تلفن های IP ساخته شده بر اساس استاندارد SIP بسیار ساده است. این تلفن­ها دارای رابط کاربری ساده­ای می­باشند.

 

وب برندینگ و نرم افزارهای سیستم سازی

یکی از مهم­ترین اقداماتی که در هر کسب و کار باید انجام شود برندینگ است. برندینگ شامل تمام روش­هایی است که شما تصویری از محصول، خدمت و یا کسب و کارتان را در ذهن و چشم مخاطبانتان و یا مشتریان ایجاد می­کنید. برای ایجاد برند، ابزارهایی در اختیار کسب و کارها قرار دارد تا بوسیله آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند. یکی از این ابزاها تبلیغات است.

با توجه به اینکه تبلیغات یکی از مهم­ترین ابزارهای برندینگ به شما می­رود و با عنایت به بالا بودن هزینه این کار یعنی تبلیغات، بسیاری از کسب و کارها به وب برندینگ یعنی برندسازی بر بستر وب روی آورده­اند. البته کم هزینه­ تر بودن وب برندینگ تنها دلیل استقبال به این رویکرد نیست بلکه افزایش روزافزون اینترنت و شبکه­ های اجتماعی در بین مردم باعث شده تا کسب و کارهای بزرگ نیز به این سمت گرایش پیدا کنند.

همه می­دانیم که در وب برندینگ، شبکه­ های اجتماعی حرف اول را می­زنند لیکن یکی از سردرگمی‌های دنیای دیجیتال امروز، تعدد شبکه‌های اجتماعی دوست‌داشتنی است و اینکه کسب و کارها باید در چندین شبکه اجتماعی حضور همزمان داشته باشد. طبیعی است مدیریت کردن چندین شبکه اجتماعی برای یک کسب و کار کوچک کاری زمانبر خواهد بود.

برای این منظور ابزارهایی وجود دارند که مدیریت شبکه­های اجتماعی خود را می­توانید به آنها بسپارید. یکی از بهترین این ابزارها HootSutie است. HootSutie یکی از پیش‌خوان‌های مدیریت و حضور همزمان در چندین سرویس اجتماعی مختلف است. به کمک این وب‌سرویس شما قادر خواهید بود تا با صرفه‌جویی در زمان، چندین شبکه‌ی اجتماعی، از جمله لینکدین، توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام و… را در کنار همدیگر مانیتور کنید و مطالب‌تان را تنها با یک کلیک در همه‌ی آن‌ها انتشار دهید.

همچنین به کمک این ابزار قادر خواهید بود، مطالب منتشره‌ی خود در رسانه‌های اجتماعی را ردگیری کنید و گزارش‌های آماری از آن‌ها استخراج نمائید.

زمان‌بندی کردن برای انتشار پیام در آینده، یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده‌ی HootSutie است. بدین ترتیب و با این امکان شما مطمئن خواهید بود که ارسال هیچ پیامی را فراموش نخواهید کرد و آن‌لاین بودن و به روز بودن خود را تاحدودی تضمین خواهید نمود!

 

ابزارهای خودکارسازی

برخی از فرایندها در کسب و کار شما وجود دارند که میخواهیم آنها را مکانیزه کنیم ولی به ازای آنها نرم­افزارهای آماده در بازار وجود ندارد. حال چه باید کرد؟

از سویی مکانیزه کردن فرایندها با روش­های برنامه­نویسی به دلیل کند و پر هزینه بودن این روش­ها سخت و دشوار است. در نتیجه بکارگیری نرم­افزارهای BPMS به عنوان زیرساخت نرم­افزاری که فرایندها را با حداقل کدنویسی به برنامه و نرم­افزار تبدیل می­کنند کاملاً ضروری است. پس اولین مزیت و ویژگی عمده سیستم­های BPMS این است که از طریق آنها می­توان فرایندهای کسب و کار را با زمان بسیار کوتاه­­تری نسبت به روش­های برنامه ­نویسی مکانیزه نمود.

در ادامه چند نمونه نرم­افزار BPMS معرفی شده­اند.

در کتاب آموزش گام به گام سیستم­سازی در این خصوص توضیحات کاملتری ارائه شده است.

 

Process Street

Process Street ایجاد، پیگیری و بهینه­سازی سیستم­ها با استفاده از چک­لیست­های تکراری را برای کسب و کارها آسان می­نماید.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره پیام دهید.