گام دوم در سیستم سازی کسب و کار شناسایی سیستم های موجود در کسب و کار است. در این مطلب میخواهیم به شما آموزش دهیم که چطور میتوانید زیرسیستم های کسب و کار خود را پیدا کرده و آنها را شناسایی کنید.
دو برادر دوقلو بودند که به دلیل مشابهت بسیار زیاد در چهره شان، به سختی میشد آن دو را از هم تشخیص داد. یکی از این دو صاحب چند فروشگاه زنجیرهای و برادر دیگر مالک یک تعمیرگاه خلوت و کم مشتری
ابتدا بگویید از استراتژی چه انتظاری دارید سپس رویکرد مناسب خود را انتخاب کنید.
چکاپ کسب و کار اولین گام در اجرای پروژه های سیستم سازی کسب و کار است. در این گام میزان بلوغ کسب و کار از منظر سیستمی بر اساس الگوهای موفق جهانی مشابه در همان کسب و کار مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
“وقتی شرکتها شکست میخورند، ورشکسته میشوند، رشد نمیکنند تقریبا همیشه یک دلیل دارد. آنها روی کارمندان، سیستمها و فرایندهایی که نیاز دارند سرمایهگذاری نکردهاند.”
سیستم سازی رویه های کسب و کار شامل تبدیل دانش کارکنان به اطلاعات فرایندی برای اجرای راحتتر عملیات شرکت و تغییر مدیریت سریعتر است.
وقتی برای کسب و کارها در مورد ضرورت انجام برنامه ریزی استراتژیک میگوییم معمولاً با یک پاسخ از طرف آنها مواجه میشویم. در شرایط پر از تغییر خصوصاً در کشور ما چطور میشود برنامه ریزی کرد؟
در چکاپ سیستم سازی میزان بلوغ کسب و کار شما از منظر سیستمی بودن مورد ارزیابی قرار گرفته، اشکالات شما شناسایی و راه حل های مقتضی برای نیل به سیستم سازی ارائه خواهد شد.
این یک سئوال مهم و اساسی است. چرا کسب و کار یک سیستم است؟ برای پاسخ به این سئوال ابتدا به زبان بسیار ساده مشخصات سیستم را مرور میکنیم و در نهایت بررسی میکنیم که چطور کسب و کار واجد مشخصات و ویژگی های یک سیستم است.
در این مقاله یکی از ۷ اشتباهی که صاحبان کسب و کار مرتکب آن میشوند از نگاه گرت گاندرسون Garrett Gunderson کارآفرین موفق اهل سالت لیک سیتی مورد اشاره قرار خواهد گرفت.