سیستم سازی در کارآفرینی یکی از فرایندهای مهمی است که این روزها بیشتر از همیشه مورد توجه کارآفرینان و صاحبان کسبوکارها قرار گرفته است. بیشتر کارآفرینان، کارهای زیادی برای انجام دادن و زمان کمی برای آن دارند. اینجاست که اهمیت سیستمسازی در کارآفرینی بیش از پیش خودنمایی میکند. با ایجاد سیستمهای کارآمد و اتوماتیک کردن […]
همانطور که می دانید بعد از برنامه ریزی و تعیین اهداف استراتژیک، گام بعدی در سیستم سازی کسب و کار تعیین سیستم های موجود در کسب و کار است ولی تعیین اینکه چه سیستم هایی در کسب و کار وجود دارد، کار چندان اسانی نیست. به منظور راهنمایی بهتر شما سیستم سازان محترم، لیست برخی […]
سیستم سازی یکی از مهم ترین ضرورت ها برای موفقیت هر کسب و کاری است لیکن سیستم سازی کسب و کار نیازمند داشتن دیدگاه هایی است که پیش نیاز سیستم سازی تلقی می گردند. در این نوشته در نظر داریم برخی از مهم ترین پیش نیازهای سیستم سازی کسب و کار را توضیح دهیم. […]
معمولاً روند رشد در کسب و کارهای کارآفرینی به اینصورت است که ابتدا کارآفرین با استفاده از تخصص و ایده خود، کسب و کارش را راه اندازی میکند و اغلب فعالیتها از طراحی و تولید تا بازاریابی و فروش را خود انجام میدهد و در تمام این فعالیتها نقش مهمی را ایفا میکند. بدین ترتیب […]
ارزیابی عملکرد کارکنان ، نوعی ارزیابی و بررسی منظم در مورد عملکرد یک کارمند در هنگام کار است. مدیران معمولا، ارزیابیهای عملکرد کاملی را بطور سالانه انجام داده و چک های منظمی نیز در طول سال ترتیب میدهند. ارزیابی عملکرد به کارفرما اجازه می دهد انتظارات روشنی را مشخص کرده و بر اساس آن موفقیت […]
مهمترین نکته برای کسب و کار های کوچک این است که در بازار های رقابتی باید به خوبی شناخته شوند. در این بین یکی از شایستگی های حیاتی که باید بر روی پیشرفت آن تمرکز کنند نیز خواندن و درک مفاد مالی مهم است. درک اظهارات مالی ضروری، مانند «توازن آزمایشی»، «صورت حساب های مالی» […]
ارزیابی و تحلیل ریسک فرایندی برای شناسایی خطرات احتمالی و تجزیه و تحلیل اتفاقاتی است که در صورت وقوع خطر ممکن است رخ دهد. تجزیه و تحلیل تأثیرات کسب و کار (BIA) فرایندی برای تعیین تأثیرات احتمالی ناشی از وقفه در فرآیندهای حساس به زمان یا حیاتی کسب و کار است. تجزیه و تحلیل ریسک […]
در هلدینگ تجارت الماس مبین و ۱۹ شرکت زیرمجموعه اش برگزار شد. این شرکتها در حوزه ساختمان، مخابرات، صنایع فلزی، چاپ و … فعالیت دارند. همه مدیران و صاحبان کسب و کار از تأثیر محیط کار بر روی بهره وری افراد آگاهی دارند. یک محیط بینظم، آشفته و به هم ریخته موجب کاهش بهرهوری، اتلاف […]
مدیریت ریسک به فرایند شناسایی، تحلیل و پاسخ به عوامل خطرساز گفته میشود که در طول عمر یک پروژه ممکن است رخ بدهند. تجزیه و تحلیل ریسک و مدیریت ریسک فرایندی است که اجازه می دهد تا از وقایع ریسک فردی و ریسک کلی پیشگیری و مدیریت کنیم وموفقیت را با به حداقل رساندن […]
تعریف ارزیابی عملکرد به فرایندی که با هدف تشخیص درجه کفایت و لیاقت کارکنان در سازمان، انجام میگیرد، ارزیابی عملکرد (Performance measurement) می گویند. در این فرآیند فرد از نظر اجرایی در وظایف محوله و قبول مسئولیتها مورد بررسی قرار می گیرد. در فرایند ارزیابی عملکرد مدیران ارشد سازمان رفتار کارکنان زیرمجموعه خود را بررسی می کنند، تا […]