در ارتباط با جذابیت کارآفرین شدن باید گفت در پشت هر شرکت تجاری و خصوصی، از هر اندازه و دامنهای که باشد، یک کارآفرین حضور دارد. آنها همه جا هستند؛ از فروشگاههای کوچک مواد غذایی گرفته تا استارت آپهای دیجیتالی. مک دونالد و فیس بوک توسط یک کارآفرین ساخته شدهاند. کوکاکولا توسط یک کارآفرین راه […]
در این دوره شرکت کنندگان از صنایع و حوزه های مختلف کسب و کار مانند شرکتهای پخش، کابینتسازی، مشاوره IT، مشاوره کسب و کار و … حضور داشتند. طی این دوره شرکت کنندگان قدم به قدم سیستم سازی را آموختند و با الگوریتم آن آشنا شدند. الگوریتم سیستم سازی کسب و در واقع روشی است […]
پیشنهاد میشود قبل مطالعه این مقاله فیلم کارآموز را مشاهده کنید. در ابتدا به بیان بخشی از فیلم بدون اسپویل (لورفتن داستان) میپردازیم. بن (رابرت دنیرو) یک پیرمرد بازنشسته هست که بعد از بازنشستگی به فکر این میافتد که مجدد وارد بازارکار شود و خود را مشغول کار کند. او با شرکتهای مختلفی تماس میگیرید […]
با آغاز اپیدمی کرونا تب و تاب عجیبی برای دیجیتالی شدن کسب و کارها و دنیای دیجیتال در ایران ایجاد شد. افرادی که حتی ذرهای به خرید اینترنتی اعتقاد نداشتند، نه تنها خودشان تجربه خرید اینترنتی را به طور مستقیم یا غیرمستقیم تجربه کردند، بلکه تصمیم گرفتهاند کسبوکار خودشان را نیز در این فضا معرفی […]
حضور در صفحه اول نتایج گوگل پارامترهای تاثیرگذار مختلفی دارد، اما به دلیل اهمیت بالای محتوا در میان این پارامترها، این مقاله را با تمرکز بر روی استخراج کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار که در جهت رفع نیاز کاربر باشد نوشتیم تا محتوایی که تولید میکنید سریعتر مورد استقبال کاربرانتان قرار گیرد. در […]
چگونه یک لیست ایمیلی با کیفیت داشته باشیم که بتونیم ایمیل مارکتینگ انجام بدیم؟ در همین ابتدای کار تکلیف را روشن کنیم که منظورمان از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، ارسال انبوه و بمباران ایمیلی نیست. در تبلیغات ایمیلی با خرید یک بانک ایمیل که افراد حاضر درآن حتی یکبار هم نام شما را نشنیده […]
کسب و کارهای کوچک از بسیاری جهات متفاوت از کسب و کارهای بزرگ هستند، از جمله مواردی که باید برای رسیدن به موفقیت در پیش گیرند. کسب و کار کوچک شما سرمایهای در حد سازمانهای بزرگ ندارد که در هر مسیری که مورد نظر شماست قرار گیرد. اما مشکلی نیست! کافی است کمی متفاوت عمل […]
برندینگ قبل از اینکه بهطور کلی به بحث برندیگ بپردازیم، با یک مثال شروع میکنیم. فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار کوچک برای مثال شیرینی فروشی هستید و با چرخاندن آن امرار معاش میکنید و در سطح محله از شما شیرینی خریداری میکنند. خب طبیعتا شما مشتریان ثابت خود را دارید که شمارا […]
بازاریابی چیست؟ قبل از اینکه به بحث بازاریابی معکوس بپردازیم، ابتدا بازاریابی را تعریف کنیم. بازاریابی و به خصوص بازاریابی معکوس از بخشهای اصلی کسب و کار است که تمرکزش بر افزایش و نگهداشت مشتریان فعلی و دستیابی بیشتر به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل است به این صورت که تلاش میشود […]
بخش اول مقاله را مطالعه کنید. در زیر یک نمونه عملی از چگونگی اجرای تکنیک GTD به صورت روزمره آورده شده است. یک مثال در زندگی واقعی: تام یک کارآفرین جوان است که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده است. او چندین ایده خوب داشته است اما مدت زیادی است که قادر به تمرکز […]