مديريت استراتژيك مديريت استراتژيك هنر و علم تدوين، اجرا و ارزيابي تصميمات وظيفهاي چندگانهاي است كه سازمان را قادر ميسازد به مقاصد خود دست يابد. مديريت استراتژيك شامل سه بخش اصلي تدوين، اجرا و ارزيابي استراتژي ميباشد. در ادامه قصد داریم تک تک اجزا مدیریت استراتژیک معرفی کرده و مختصری درباره هر یک صحبت کنیم. […]
در این مقاله ابتدائا رابطه میان استراتژی و سیستم های کنترلی مدیریت شرح داده شده است. در این مقاله سعی شده است به سوالات زیر پاسخ داده شود: آیا شرکتها سنجههای کنترل مدیریتی ( MCM[1]) را که از استراتژی کسب و کار حمایت میکند، انتخاب می کنند؟ این تحقیق یک دستورالعمل نظری و عملی برای […]
معمولاً وقتی یک عبارت یا یک اصطلاح رواج پیدا می کند، برخی سعی در تفسیر آن به نفع منافع خود می نمایند. سیستم سازی کسب و کار نیز عبارتی است که اخیراً رواج زیادی پیدا کرده است و متاسفانه عده ای سعی در استحاله این مفهوم به نفع خود نموده اند. در این مطلب در […]
در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که سیستم سازی و مشاوره مدیریت چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند و چگونه مشاورین مدیریت می توانند به مشاور سیستم سازی تبدیل شوند. همچنین در ادامه اندازه بازار مشاوره مدیریت و بالتبع سیستم سازی در ایران و دنیا و مقایسه میزان محبوبیت آنها […]
در این مقاله ابتدا از مشکلات کسب و کارها صحبت شده و بعد از آن بر اساس تجربیات ناب ، الگوریتم سازی معرفی و سایر ابعاد مورد نیاز برای مدیریت اوصولی کسب و کار و سیستم سازی بیان شده است.
چگونه میتوان عملکرد کسب و کار را در سه مرحله اندازهگیری کرد. برای اندازه گیری عملکرد کسب و کار، باید معیارهای مربوط به کسب و کار را که به عنوان شاخصهای اصلی عملکرد نیز شناخته میشوند، ردیابی کنید که مقداری قابل اندازه گیری است و پیشرفت اهداف کسب و کار را نشان میدهد. اندازه گیری […]
یک سیستم ارزیابی به نتایج قابل اندازهگیری خاصی نیاز دارد تا تحلیلگر بتواند پیشرفت اهداف تعیین شده را تعیین کند. این نتایج به عنوان شاخصهای عملکردی شناخته میشوند و آنها نقش مهمی در روند نظارت دارند. صاحبان کسب و کار و مدیران میتوانند از شاخصهای عملکردی برای ارزیابی پیشرفت سیاستها و پروژهها با توجه به […]
چهار مرحله برای ایجاد نمودار ساختار سازمانی در کسب و کارهای کوچک در مقاله قبلی توضیح دادیم که چگونه مناسبترین کارمند را انتخاب کنیم. در این مقاله قصد داریم این که آیا تازه شرکتتان کار خود را شروع کرده یا اینکه مدتی است که شرکت مشغول کار بوده است، ایجاد و حفظ نمودار ساختار سازمانی […]
استخدام کارمند مناسب فرایند چالش برانگیزی است. استخدام یک کارمند اشتباه گرانی است، هزینه آن برای محیط کار شما زیاد و وقت گیر است. از طرف دیگر استخدام یک کارمند مناسب ، رابطه شغلی موفق و تأثیر مثبت بر کل محیط کار شما را ارتقا میدهد. استخدام یک کارمند مناسب فرهنگ کار شما را ارتقا […]
بیشتر کسب و کارها به طور منظم و معمولاً حداقل سالی یک بار ارزیابی کارکنان را انجام میدهند. ارزیابی به طور معمول شامل بازبینی چگونگی مقایسه وظایف و عادتهای مختلف کاری کارمند با انتظارات است. غالباً، نتایج ارزیابی یک ملاحظه اساسی برای ترفیع، پاداش و یا افزایش حقوق است. ارزیابیهای منظم به کارمندان کمک میکند […]