دنیای دیجیتال
زمان مطالعه مطلب: 3 دقیقه

با آغاز اپیدمی کرونا تب و تاب عجیبی برای دیجیتالی شدن کسب و کارها و دنیای دیجیتال در ایران ایجاد شد. افرادی که حتی ذره‌ای به خرید اینترنتی اعتقاد نداشتند، نه تنها خودشان تجربه خرید اینترنتی را به طور مستقیم یا غیرمستقیم تجربه کردند، بلکه تصمیم گرفته‌اند کسب‌وکار خودشان را نیز در این فضا معرفی کنند.

کسب و کارهای زیادی در این مدت با کاهش شدید درآمد مواجه شدند و از طرف دیگر کسب و کارهای زیادی هم دیدیم که با رشد عجیب مشتریان روبرو شده و توان پاسخگویی به این حجم از مشتریان را نداشتند.

ما معتقدیم که کرونا مانند شتابدهنده استارتاپی عمل کرده است. زیرا یکی از وظایف شتابدهنده این هست که در مدت زمان کوتاهی به ما بفهماند که ایده ما بد است یا خوب. در واقع به ما پول می‌دهد تا سریع‌تر متوجه شویم افتضاح هستیم یا خوب!

کرونا نیز چنین نقشی داشته و کسب‌وکارهای بیخیالی که واکنشی به تغییرات محیطی نشان نمی‌دادند را با سرعت بالایی به سمت نابودی کشاند. اما این نابودی در واقع همان آینده‌ای بود که در شرایط عادی هم دچارش می‌شدند.

از سوی دیگر صاحبان کسب و کار زیادی را دیدیم که سراسیمه برای آنکه در این تغییرات از قافله عقب نمانند، تصمیمات شتابزده گرفته و به دلیل عدم آگاهی از فضای دیجیتال بودجه‌های میلیونی هدر دادند.

اگر برای فعالیت در دنیای دیجیتال، فضای مه آلودی پیش‌روی خود احساس می‌کنید و این سوالات را مدام در ذهن خود تکرار می‌کنید:

  • از کجا باید شروع کنم؟ پلن بازاریابی من چیه؟
  • من شروع کرده‌ام، سایت هم دارم، پیج هم دارم، اما چرا فروش ندارم؟
  • به من می‌گویند محتوا تولید کن، اما چه محتوایی باید تولید کنم؟ استراتژی محتوایی خودم رو چطوری تدوین کنم؟
  • کجاها باید تبلیغ کنم؟ از طریق چه ابزاری با مشتریان هدفم در تعامل باشم؟
  • چه پیغامی روی اون‌ها تاثیر داره؟
  • کمپین‌های تبلیغاتی که اجرا می‌کنم چطوری باید رصد کنم؟
  • برای کسب و کار من کدوم ابزار دیجیتال مارکتینگ مناسب‌تره؟ ایمیل، SMS، شبکه‌های اجتماعی، تقویت و تبلیغ سایت، برگزاری وبینار یا …
  • ایمیل مارکتینگ بخوام انجام بدم از کجا باید شروع کنم؟
  • در اینستاگرام باید باشم یا لینکداین یا توییتر یا…؟ برای حضور در همشون محتوای یکسان نیازه؟
  • و…

در وبینار 3ساعته “مسیر بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک” قصد داریم برای شما صاحبان کسب و کار که همیشه از شلوغی و ضیق وقت ناراحتید، به صورت کپسولی و کاملا فشرده مسیر شفافی پیش روی شما قرار دهیم.

در این وبینار پیش از هرچیزی می‌خواهیم در خصوص پلن بازاریابی صحبت کنیم. زیرا اگر پیش زمینه مارکتینگ یا بازاریابی نداشته باشید هرگونه استفاده از ابزارهای دیجیتال تنها هدر رفت منابع مالی و هزینه است.

در واقع شما در ابتدا باید بدانید که چگونه بازار هدفتان را به طور دقیق مشخص کنید. پیام شما برای علاقه مند کردن آن ها به شما چیست؟ از طریق چه ابزار و رسانه‌ای پیامتان را باید به آن‌ها برسانید؟ بعد از اینکه به شما علاقه مند شدند با چه سیستمی آن‌ها راغب می‌کنید که ادامه سفر مشتری را انجام دهند؟ سیستم پرورش آن‌ها چگونه خواهد بود؟ در چه مرحله‌ای متوجه می‌شوید که آماده خرید هستند؟ برنامه‌های آتی شما برای بعد از انجام اولین خرید چیست؟ چگونه طول عمر مشتری را افزایش خواهید داد؟ چگونه آن‌ها را مجاب می‌کنید که شما را به سایرین معرفی کنند؟ marketing

وقتی بر اساس چارچوب صحیح پیش می‌رویم هر گامی که در بازاریابی دیجیتال بر می‌داریم دقیقا می‌دانیم که اکنون در کدام یک از گام‌های سفر مشتری قرار داریم و با توجه به همان گام پیام‌مان را به اون می‌رسانیم. رسیدن به این آگاهی باعث می‌شود که از هدر رفتن میلیون ها تومن پول جلوگیری کنید، زیرا پیام درست به شخص درست و در زمان درست به او می‌رسد و احتمال خرید را افزایش می‌دهد.

شما در ابتدای راه هستید و تقلید از شیوه مارکتینگ و تبلیغات شرکت‌های بزرگ نابودی شما را تضمین می‌کند.  منابع شما بسیار محدودتر از آن‌هاست پس باید بسیار هدفمندتر و هوشمندانه‌تر گام بردارید.

پیشنهاد می‌‌دهیم 3ساعت از زمان خود را با ما به اشتراک بگذارید و با شرکت کردن در این وبینار نه تنها میلیون‌ها تومان در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، بلکه شاهد رشد نمایی درآمدتان نیز باشید.

این وبینار در تاریخ 9بهمن ماه از ساعت 13 الی 16 برگزار خواهد شد.

اگر به مباحث دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با شرکت در وبینار مسیر بازاریابی دیجیتال کسب‌وکارهای کوچک، از فضای مه‌آلودگی که در جلوی خود میبینید رهایی یابید و با آگاهی بیشتر وارد این دنیا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره پیام دهید.